استارت مینی لودر بابکت ، قطعه ای کوچک برای شروع کارهای بزرگ!

استارت مینی لودر بابکت

ایران بابکت یکی از بزرگترین برندهای ثبت شده کشور در زمینه خرید و فروش انواع مینی لودر و اسکید لودر بابکت ، همچنین تجهیزات جانبی آن نظیر انواع شیشه مینی لودربابکت و انواع استارت مینی لودر بابکت می باشد. ایران بابکت  بهترین کیفیت و خدمات را همراه با  اجرای سیاست های مشتری مدارانه به تمام متقاضیان در سراسر کشور ارائه می دهد. در این مقاله از فروشگاه آنلاین ایران بابکت (www.iranbobcat.com)  قصد داریم به بررسی استارت مینی لودر بابکت به طور کامل بپردازیم. از این رو ابتدا ، این مقاله را با مروری بر ساختار وجودی و نحوه پیدایش استارت در خودرو ها و نحوه کارکرد آن در موتورهای دیزلی آغاز و در ادامه به بررسی جامع تر اجزای تشکیل دهنده و معایب و رفع عیوب پیش آمده استارت های مورد استفاده در مینی لودرهای بابکت پرداخته و در انتها برندهای برتر تولید کننده استارت و ویژگی های یک استارت با کیفیت را به طور جامع وکامل مورد بررسی قرار خواهیم داد. پس با  ما تا انتها همراه باشید.

 

 هندل

در زمان‌های نه چندان دور خودروها برای روشن شدن از ابزاری به نام هندل که توسط راننده به  میل لنگ متصل و به سرعت چرخانده میشد استفاده می کردند. با پیشرفت تکنولوژی و ساخت استارت این ابزار از ابزارهای اصلی خودرو حذف و استارت جایگزین آن شد. در حال حاضر خودروها برای روشن شدن موتورشان حرکت دوار را از استارت دریافت می‌کنند.

 

استارت مینی لودر بابکت

استارت چیست ؟

استارتر (Starter) یا استارت نام وسیله‌ ایست که برای راه انداختن موتور به کار می ‌رود و با چرخاندن موتور باعث روشن شدن آن می‌شود. استارت در واقع یک موتور الکتریکی قوی است که از آرمیچر، زغال ، بالشتک ، دنده استارت ، اتوماتیک استارت (سلونوئید استارت) و بدنه تشکیل شده‌است. استارت معمولا روی پوسته گیربس یا انتهای موتور سوار می شود  و از طریق اتصال چرخ دنده خود با چرخ دنده تعبیه شده روی فلایویل ، موتور را می چرخاند. درهنگام استارت زدن ، سلنوئید یا همان اتوماتیک استارت ، دنده استارت را به سمت دنده فلایویل هدایت می کند ، در داخل اتوماتیک استارت یک کنتاکتور ساده وجود دارد که هم ‌زمان با حرکت دنده استارت ، ولتاژ باتری را به آرمیچر منتقل می‌کند. بنابراین بلافاصله بعد از قرار گرفتن دنده استارت روی دنده فلایویل استارت میچرخد و موتور را روشن میکند. زمانی که ماشین خاموش می شود ، پس از قطع شدن برق ، استارت توسط فشار فنر دنده به عقب آمده و ارتباط آن با دنده روی فلایویل و ماشین خاموش می شود.

 

استارت مینی لودر بابکت

 

اصول کار استارت مینی لودر بابکت

چهار عنصر زیر باید در موتور احتراق داخلی جمع شود تا بتوان آن را راه اندازی و استارت کرد:

1- مخلوط هوا ، سوخت قابل احتراق

2- حرکت تراکم

3- نوعی سیستم اشتغال

4- حداقل دور راه اندازی لازم (در حدود 100 دور بر دقیقه)

برای  تامین سه عنصر نخست باید عنصر چهارم یعنی حداقل دور راه اندازی لازم را تامین کرد.

 

 توانایی دستیابی به این دور (در حدود 100 دور بر دقیقه) خود نیز به چند عامل بستگی دارد:

1- ولتاژ نامی سیستم راه اندازی

2- حداقل  دمایی که  باید موتور را  در آن دما روشن کرد. این دما را دمای حد راه اندازی می نامند.

3- مقاومت  موتور  گردانی ، به عبارت  دیگر گشتاور لازم برای موتورگردانی  در دمای حد راه اندازی را مقاومت موتور گردانی ویند.

4- مشخصه های باتری

5- افت ولتاژ بین باتری و استارت

6- نسبت دنده استارت به دنده فلایویل

7- مشخصه های استارت

8- حداقل دور لازم برای موتور گردانی در دمای حد راه اندازی

 

 

انواع استارت

استارت ها به دو دسته کلی تقسیم بندی می شوند:

استارت سبک : مختص خودرو های سواری و موتورهای بنزینی

استارت سنگین : مختص ماشین آلات سنگین ونیمه سنگین نظیر مینی لودر و اسکید لودر و  موتورهای دیزلی

 

وظیفه اصلی استارت

رساندن دور موتور ماشین به حداقل ۱۰۰ دور بر دقیقه است. همزمان با چرخاندن سوئیچ انرژی الکتریکی از باتری به استارت منتقل می‌شود. استارت با چرخش خود ، موتور را به منظور روشن شدن به حرکت در می ‌آورد.

استارت مینی لودر بابکت

 

در ادامه این مقاله به معرفی برند ایران بابکت (www.iranbobcat.com)  یکی از معتبرین مراجع خرید و فروش انواع مینی لودر واسکید لودرهای بابکت  در سراسر ایران خواهیم پرداخت و   ، اجزا ، نحوه کارکرد ، عیب یابی و چالش های مربوط به استارت در موتورهای دیزلی مینی لودر های بابکت را به طور کامل مورد تحلیل قرار خواهیم داد. پس با ما همراه باشید.

 

ایران بابکت

ایران بابکت معتبرترین مرجع خرید و فروش انواع مینی لودر ، اسکید لودرو بابکت (bobcat) به صورت صفر و کارکرده درسراسر ایران است ، دستگاه های بابکت و مینی لودر دارای تنوع گسترده ای می باشند و شما می توانید ازطریق کانال تلگرام خرید و فروش انواع مینی لودر و بابکت به آدرس : MiniLoader@ ، از وضعیت فروش وقیمت های دستگاه های مختلف بابکت با توجه به قابلیت ها و موارد استفاده آن مطلع شوید. ایران بابکت سعی کرده است بیشتر مدل های بابکت را در ایران به شما مشتریان گرامی ارائه دهد تا با توجه به نیاز و بودجه خود اقدام به خرید دستگاه مورد نظر خود نمایید. فروشگاه اینترنتی ایران بابکت همچنین کانال تلگرام خرید وفروش انواع مینی لودر وبابکت ، عرضه کننده انواع قطعات و لوازم جانبی بابکت ، مینی لودر، اسکید لودر میباشد. که مشتریان میتوانند جهت تسریع در خرید خود به صورت آنلاین سفارش خود را از طریق فروشگاه اینترنتی ثبت نمایند و ظرف مدت زمان ۲۴ ساعت برای مشتریان تهران و ۷۲ ساعت جهت مشتریانی که در شهرستان ها هستند کالا را درب منزل یا محل کار خود دریافت نمایند.

 

استارت مینی لودر بابکت

 

مینی لودر بابکت

در واقع مینی لودرهمان لودری است که در ابعاد کوچکتر، با قابلیت جابجایی بار کمتر طراحی شده است. برای جابجایی هایی با حجم کمتر معمولا استفاده از مینی لودراز لحاظ اقتصادی گزینه ای معقول تر وبه صرفه تر به شمار می رود. یک مینی لودر برای استفاده در هر پروژه ای یک انتخاب عالی است. در پروژه ای که درآن سطح زمین دچار لغزندگی باشد و لغزش یا دسترسی به آن محدود باشد ، یک راننده اسکید لودر نمی تواند از آن عبور کند. در حالی که بیشتر مینی لودرها دارای چرخ هستند ، و قادر به عبور از همچین سطوحی هستند. به طور کلی از یک مینی لودر به منظور استفاده در عملیات راه سازی و کشاورزی به منظور جابجایی اجسام گوناگون استفاده می شود.

 

 

استارت مینی لودر بابکت

 

اسکید لودربابکت

اسکیدلودر (skid-steer loaders) معمولا دستگاه های چهار چرخی می باشد که چرخ‌های آن در هر سمت دستگاه به شکل مکانیکی در هم قفل شده اند. این امر به دلیل آن است که چرخ ها هم سرعت شوند. همچین چرخ‌های محرک سمت چپ می‌توانند به شکل مستقل از چرخ‌های محرک سمت راست هدایت بشوند. مینی لودرها اغلب هیچ مکانیزم فرمان مجزایی ندارند و چرخ‌های دستگاه در راستای مستقیم بر روی بدنه وسیله ثابت شده است. با شروع به کار جفت چرخ‌های چپ و راست در سرعت‌های متغیر، خودرو به واسطه لغزش یا کشش چرخ‌هایی که دارای راستای ثابتی می باشند، روی زمین کار می‌کند. قاب بسیار صلب و بیرینگ‌های قدرتمند چرخ‌ها از آسیب نیروی پیچشی حاصل از این حرکت کششی به ماشین جلوگیری می‌کنند.اسکید لودر به واسطه تولید اختلاف سرعت در دو سمت خودرو می‌چرخد. درست مثل وسایل نقلیه چرخ‌ زنجیری، اصطکاک زیاد با زمین که توسط فرمان لغزشی به وجود می آید، می‌تواند سطح نرم یا شکننده جاده را تخریب کند. دستگاه های مینی لودر قابلیت چرخش درجا با شعاع صفر را دارند که سبب می شود به بسیار مانورپذیر و ارزشمند شدن آن‌ها برای عملیاتی می‌شود که نیاز به یک لودر کوچک و سریع دارند.ماشین های لودر با فرمان لغزشی مواقعی خاص به جای چرخ ، به چرخ‌ زنجیر مجهز می‌شوند. معمولا بازوهای بالابر دستگاه های مینی لودر در کنار راننده قرار می گیرند و نقاط محور آن‌ها در پشت شانه راننده هستند. به جهت نزدیک بودن اپراتور به بازوهای متحرک، دستگاه های لودر لغزشی اولیه به اندازه دستگاه های لودر معمولی امن نبودند؛ مخصوصا در زمان ورود و خروج اوپراتورها. دستگاه های اسکید لودر جدید دارای کابین به صورت کاملا محصور و ویژگی‌های دیگری برای محافظت از اوپراتور و ایمنی بیشتر هستند. مانند سایر لودر ها، اسکید لودر می‌تواند مصالح یا مواد را از یک جا به جای دیگر هل دهد، مصالح را در سطل خود حمل نماید و یا آن ها را در کامیون یا تریلر بار کند.

 

استارت مینی لودر بابکت

 

 

اجزاء اصلی استارت مینی لودر بابکت

 

    پوسته استارت

پوسته استارت است از یک استوانه که همان پوسته اصلی است تشکیل شده است.جنس پوسته استارت در مینی لودر های بابکت از فولاد است.

 

   بالشتک‌ها

چهار عدد بالشتک که از جنس فولاد است درون پوسته استارت نصب می شود. باید در اطراف این بالشتک ها حوزه مغناطیسی ایجاد شود.

 

    سیم پیچ

یک حلقه سیم پیچ به دور بالشتک‌ها پیچیده می‌شود. هر استارت دارای ۴ حلقه سیم پیچ است. سیم پیچ با کمک بالشتک و نیروی الکتریکی ، وظیفه ایجاد حوزه مغناطیسی را به عهده دارد.

 

    اتوماتیک استارت

اتوماتیک استارت یک قطعه استوانه ‌ای کوچک  است که بر روی پوسته اصلی در پوش جلویی استارت  مینی لودربابکت نصب می‌شود. وظیفه اصلی این قطعه انتقال الکتریسیته به سیم پیچ بالشتک است.

 

    دنده استارت

این قطعه بر روی شفت آرمیچر و روی مارپیچ شفت آرمیچر قرار دارد. تنها در یک جهت آزاد و در جهت مخالف درگیر می‌شود. وظیفه این قطعه انتقال نیروی گردشی مکانیکی از آرمیچر به دنده فلایویل و چرخاندن فلایویل است.

    آرمیچر

این قطعه درمرکز شفت خود دارای پره‌ هایی است که سیم پیچ در داخل این هسته پیچیده شده و دو سر سیم پیچ به کالکتور متصل به سر شفت ، وصل است. وظیفه این قطعه ایجاد حوزه مغناطیسی مخالف با حوزه بالشتک است. در این فرآیند قطب‌ های هم نام همدیگر را دفع و باعث چرخش آرمیچر می‌شود.

 

    زغال استارت

این قطعه ترکیبی ازجنس کربن نرم و درصد کمی  از مس می باشد. وظیفه اصلی زغال استارت در یک مینی لودر بابکت ، رساندن الکتریسیته بر سر کالکتور آرمیچر جهت ایجاد حوزه مغناطیسی است.

 

    کلگی استارت

این قطعه از جنس آلومینیوم خشک ساخته شده است. محل نصب پوسته اصلی اتوماتیک استارت بوده و نگهدارنده شفت آرمیچر می باشد.

 

    درپوش انتهای استارت

این قطعه محل قرارگیری زغال‌های مثبت و منفی است. همچنین نگهدارنده شفت آرمیچر از انتهای آن نیز هست.

 

  شمع گرمکن (Glow plug)

شمع گرمکن ، در واقع گرمکن الکتریکی کوچکی  است که در محفظه احتراق اولیه موتورهای دیزلی نصب می شود تا محفظه احتراق را ازپیش گرم کند و موتور در هوای سرد آسانتر روشن شود.

 

شمع موتور دیزل و استارت آن در مینی لودر بابکت

شمع حرارتی یک تکه فلز مداد شکل است که از یک سیم پیچ در نوک خود برخوردار است. این سیم پیچ هنگامی که توسط الکتریسیته تغذیه می‌گردد به علت داشتن مقاوت الکتریکی گرم شده و شروع به انتشار نور مرئی می‌کند از این رو به آن شمع تابشی می‌گویند. شمع گرمکن نقش به سزایی در استارت مینی لودر بابکت داردو تأثیر و عملکرد این وسیله بسیار شبیه توستر است. سوخت اسپری شده توسط انژکتور مستقیما به نوک داغ شمع حرارتی برخورد کرده و به درون محفظه بالایی سیلندر وارد می ‌شود. این وسیله باعث از پیش گرم شدن موتور زمانی موتور به اندازه کافی گرم نشده است می شود. این وسیله مدت زمان مورد نیاز جهت استارت خوردن موتور مینی لودر بابکت را کاهش می‌دهد. در موتورهای دیزلی نظیر موتور مینی لودر بابکت ، برخلاف موتورهای بنزینی از شمع جرقه زن برای انجام احتراق استفاده نمی ‌شود. به جای شمع در موتور دیزل تنها به این روش که فشرده سازی هوا باعث افزایش درجه حرارت دیزل و متعاقبا احتراق خود به خودی آن خواهد شد عمل می شود. فشار بالا و اسپری شدن سوخت ، ایجاد یک احتراق کامل و کنترل شده را تضمین می‌کند. بالا آمدن پیستون در سیلندر و فشرده شدن هوا در آن علت اصلی افزایش دمای هوای درون آن است. دمای درون سیلندر بسیار زیاد است. غبار سوخت اسپری شده به داخل سیلندر فورا محترق شده و با به پایین راندن سیلندر علت تولید نیرو در آن می‌شود. درجه حرارت در مرحله پایانی فشرده سازی بستگی به عوامل زیادی دارد ، مؤثرترین آن‌ها عبارتند از: نسبت فشرده شدن هوا در درون سیلندر و نیز دمای هوای ورودی به  آن. هنگامی که موتور سرد است دمای هوای ورودی نیز پایین است و هوا مقدار اندکی گرما از دیواره موتور دریافت می‌کند ، و علاوه بر آن که هنگامی که هوا فشرده شد و گرما دریافت کرد ، مقداری از این گرما را با دیواره سرد سیلندر تبادل خواهد کرد که همین امر باعث کاهش هرچه بیشتری دمایی هوای فشرده خواهد شد. به همین علت این مشکل را به توسط شمع تابشی برطرف نموده‌اند. با دو نمونه کاملاً متفاوت از محل قرارگیری شمع‌های تابشی در مجموعه موتور دیزل مواجه هستیم: یکی در درون سیلندر و دیگری در ترموستات. در نوع داخل سیلندری ، در درون هر سیلندر یک شمع تابشی قرار دارد که عمل احتراق آسان تر گردد و فرآیند استارت در مینی لودر بابکت به درستی انجام شود. اما در نوع شمع تابشی ترموستات ، تنها یک شمع برای تمامی سیلندرها وجود دارد.

 

نقش شمع تابشی در استارت مینی لودر بابکت

قبل از هر تلاشی برای روشن کردن موتور یک مینی لودر بابکت ، ترمز دستی بایستی کشیده شده و دنده در حالت خلاص یا پارک قرار بگیرد. تمامی متوقف کننده‌های موتور بایستی به حالت حرکت برگرداننده شوند و باید در هوای سرد تمامی سوخت اضافی کمک استارت آماده یا استفاده شود. در شمع تابشی از نوع داخل سیلندر، هنگامی که زمان مقرر شده سپری شد ، رله شمع تابشی چراغ «آماده به استارت» را خاموش می‌کند. روند پیش گرمایش دو تا پنج ثانیه به طول می ‌انجامد و سپس راننده کلید را به حالت استارت حرکت می‌ دهد ومینی لودر بابت روشن می شود. اما در شمع تابشی موجود در ترموستات ، بخار دیزل در عرض چند دقیقه اقدام به پرکردن ورودی گازگاه می‌کند. هنگامی که شمع به افزایش درجه حرارت خود ادامه می‌ دهد این عمل اجازه باز شدن شیر مخزن ویژه تعبیه شده در بالای شمع گرم کن می دهد. این دیزل تازه نیز بخار شده و به بخارات قبلی در گازراه افزوده می‌شود. در مدت زمان بیست ثانیه بخار دیزل در دسترس است ، دیزل نزدیک شمع گرمکن مشتعل شده و موتور را به چرخش درمی ‌آورد ، دیزل احتراق یافته به درون محفظه مشتعل شده کشیده شده و به همین منوال دیزل به بخش فشرده سازی و احتراق افزوده می‌شود. سوخت دیزل اضافه شده بلافاصله مشتعل شده و استارت موتور تسهیل می‌شود و مینی لودر بابکت روشن می شود.

 

استارت مینی لودر بابکت

 

بررسی موتورهای دیزلی مینی لودر بابکت                             

رودلف کريستين کارل ديزل در سال 1858 در پاريس پایتخت کشور فرانسه متولد شد. رودلف فرزند خانواده ای فقیر و پر جمعيت بود. ولي سعی و کوشش و جديت در کار او را به درجه ای رساند که يکي از معروفترين محصولات ساخت بشر را به اسم او نام گذاری کردند. ديزل خواهان راندمان احتراقی بالاتر و مصرف سوخت پايين تر در موتورهای درون سوز بود. راه حل پيشنهادی ديزل بکار گيری يک موتور درون سوز با ضريب تراکم بالاتر و سوخت مصرفي سنگين تر بود. تفاوت عمده موتورهای بنزينی و ديزلی در نحوه احتراق سوخت آنهاست. به این صورت که در موتورهای بنزينی مخلوط سوخت و هوا پس از فشرده شدن توسط جرقه شمع محترق می شود ولی در موتورهای ديزل هوا به تنهايی متراکم وگرم می شود و سپس بر اثر پاشش يا تزريق گازوئيل ، عمل احتراق صورت می گيرد.

 

 

استارت مینی لودر بابکت

 

چهار سيکل اساسی در موتورهای ديزلی مینی لودر بابکت عبارتند از :

 

مکش

دراين سيکل پيستون در نقطه اوج بالا قرار گرفته و سوپاپ هوا باز است. بر اثر پايين رفتن پيستون در سيلندر اختلاف فشار ايجاد شده و هوا به درون سيلندرمینی لودربابکت مکيده می شود.

 

تراکم

در اين مرحله هر دو سوپاپ دود و هوا بسته شده اند و هوا درون سيلندر گير افتاده است. براثر بالا آمدن پيستون هوای درون سيلندر فشرده و گرم مي شود.

 

انفجار يا احتراق

در اين سيکل پيستون به نقطه اوج بالا برگشته و هوای درون سيلندر کاملا فشرده و گرم شده است. حالا گازوئيل به درون محفظه احتراق تزريق می شود و بر اثر برخورد با توده هوای گرم و فشرده محترق مي شود. عمل احتراق با افزايش ناگهانی فشار همراه است بنابراين پيستون با فشار زياد به پايين هل داده می شود.

 

تخليه

کمی قبل از رسيدن پيستون به نقطه اوج پايين ، سوپاپ دود باز شده و دود حاصل از احتراق از سيلندر مینی لودر خارج می شود.

 

راهکارهایی برای بهبود عملکرد موتورهای ديزلی مینی لودر بابکت

به جرات مي توان گفت که تا کنون هيچ نوع موتور درون سوزی به اندازه موتورهای ديزلی مورد بازنگری و بهينه سازی قرار نگرفته است. در اين بين  شمع گرمکن  ، توربو چارجر ، انژکتوربرقی ، اينتر کولر و ده ها مورد ديگر نقش عمده ای در افزايش توان و کاهش مصرف سوخت موتورهای ديزلی مینی لودر را داشته اند. در ادامه اين موارد را به صورت جداگانه بررسی خواهیم کرد.

 

شمع گرمکن

برای ایجاد احتراق يا همان اکسيداسيون سريع به سه عامل نياز داريم : هوا ( اکسيژن ) ، گرما و ماده سوختنی. گفتيم که عمل احتراق در موتورهای ديزلی مینی لودر های بابکت به واسطه پاشش گازوئيل بر روی توده هوای گرم و فشرده شده صورت می گيرد. امروزه برای تصريع و بهبود عمل احتراق در موتورهاي ديزل از شمع گرمکن استفاده مي شود. شمع گرمکن عبارت است از يک المنت برقی کوچک که همانند شمع های معمولی موتورهای بنزينی به سر سيلندر پيچ مي شود. سر اين شمع دارای يک المنت الکتريکی است و در محفظه احتراق جای می گيرد. با روشن کردن سوئيچ در مینی لودر بابکت ، المنت مذکور سريعا گرم می شود. حال اگر موتور را روشن کنيد ، گازوئيل به درون محفظه احتراق پاشيده می شود ولی قبل از برخورد با توده هوا با المنت داغ برخورد کرده و دمای آن بالا می رود. حال به جای هوای گرم و گازوئيل سرد ، هوای گرم و گازوئيل داغ داريم. به عبارت دیگرشمع گرمکن باعث افزايش دمای گازوئيل ، تسريع عمل احتراق و کاهش هيدرو کربن های سوخته نشده می شود.

 

استارت مینی لودر بابکت

توربو چارجرها

گازوئيل به مراتب سنگين تر از بنزين است. بنابراين برای احتراق آن به مقدار بيشتری هوا نياز دارد. از طرفی اين تراکم هوا در درون سيلندر است که باعث افزايش فشار و دمای آن می شود. در مینی لودرهایی که فاقد توربو چارجر هستند ، هوای وارد شده به درون سيلندر در زمان مکش ، فشاری معادل 9/0 تا 1 اتمسفر دارد که اين فشار در سيکل تراکم تا 16 اتمسفر بالا می رود. اين ميزان تراکم ، فشار و دمای مورد نياز موتورهای ديزل را تامين نمی کند پس بايد با کمک يک پمپ هوا جرم هوای ورودی را افزايش داد. در موتورهای ديزلی همانند مینی لودر بابکت اين کار معمولا با کمک دستگاهی به نام توربوچارجر صورت می گيرد. توربو چارجر عبارت است از يک توربين که از فشار گاز اگزوز نيرو می گيرد. تورجو چارجر دارای 2 پره اصلی می باشد. يکي از اين پره ها بر اثر برخورد با گازهای خروجي اگزوز دوران کرده و محور اصلی توربو چارجر را می چرخاند. سر ديگر اين محور به پره کمپرسور متصل است. با چرخيدن پره کمپرسور هوای ورودی فشرده شده و جرم آن افزايش می يابد. تور چارجرها قادرند تا 10 اتمسفر فشار ايجاد کنند. گفتيم که فشار هوای ورودی توسط توربوچارجر از 5/1 تا 2 اتمسفر افزايش می يابد. حال اگر هوای وارد شده به درون سيلندر به جای 1 اتمسفر 5/1 اتمسفر فشار داشته باشد ،  پس از متراکم شدن به جای 16 اتمسفر، 24 اتمسفر فشار خواهد داشت و اين يعنی جرم و حرارت بيشتر و در نتيجه احتراق بهتر و بروز آلودگی کمتر. توربوچارجرها نيز از جمله مواردی هستند که مورد بهينه سازی های بسياری قرار گرفته اند. بعضي از توربوچاجرها تا 120 هزار دور در دقيقه دوران می کنند و دارای پره هايی با قابليت تنظيم شوندگی هستند.

 

استارت مینی لودر بابکت

 

انژکتور

قبل از همه چيز بايد به اين نکته اشاره کنيم که ما مینی لودری با موتور ديزلی کاربراتوری نداريم چرا که گازوئيل حتماً بايد به درون محفظه احتراق پاشيده شود. عمل تزريق سوخت چه در موتورهای بنزينی و چه در موتورهای گازوئيلی باعث پخش شدن و ترکيب بهتر ذرات سوخت و هوای درون سيلندر می شود. موتورهای ديزل اوليه دارای انژکتورهای مکانيکی بودند ولی امروز از انژکتورهای برقی يا سلنوئيدی استفاده می شود. سوزن انژکتورهای جديد دارای چندين سوراخ بسيار ريز هستند تا عمل پاشش گازوئيل و ذره ذره شدن سوخت در آنها بهتر صورت بگيرد.

 

اينتر کولر

اينتر کولر درواقع يک خنک کننده است که از دمای هوای فشرده شده ورودی می کاهد. کاهش دمای هوا ، باعث متراکم شدن بيشتر و افزايش جرم آن می شود. پیش تر گفتيم که در موتورهای ديزلی بخشي از دمای مورد نياز برای احتراق از گرماي حاصله از تراکم هوا بدست می آيد ، حال اگر هوای فشرده شده خنک و فاقد گرمای کافی باشد چه اتفاقی می افتد؟ به کار گيری شمع گرمکن قوی تر باعث افزايش دمای گازوئيل تا 300 يا حتی 500 درجه سانتيگراد در یک مینی لودر بابکت می شود. اگر گازوئيل را با اين دما به روی يک توده هوای خنک و فشرده بپاشيم ، صد در صد محترق خواهد شد. اينترکولرها دارای يک پمپ گرداننده مايع خنک کننده ، لوله های انتقال مايع خنک کننده و رادياتورهستند. با گردش مايه خنک کننده به دور کانال هوا ، گرمای هوای فشرده شده ورودی گرفته شده و پس از انتقال به رادياتور دفع می شود. مايع دورن اينترکولر تقريبا شبيه به ضد جوش های معمولی است ولی توان تبادل گرمای آن بيشتر است.

 

استارت مینی لودر بابکت

 

 مزايای موتورهای ديزلی مینی لودر بابکت

 

عدم نياز به سيستم جرقه زنی

عمل احتراق در موتورهای ديزلی مینی لودرهای بابکت به واسطه پاشش گازوئيل داغ بر روی توده هوای فشرده شده صورت می گيرد بنابراين نياز به دينام ، کوئل ، دلکوو وایر منتفی است.

 

کم مصرف بودن

از آنجايي که سوخت مصرفی موتورهای ديزل از نوع سنگين تعداد اتم های کربن در مولکول سوخت  بالاست ، تزريق مقدار کمی سوخت برای محترق شدن کافی است از اين رو موتورهای ديزلی  را فقير سوز می نامند. مصرف سوخت موتورهای ديزل تا 30 درصد کمتر از موتورهای بنزينی با حجم و تعداد سيلندر مشابه است .

 

قدرت موتور بالاتر

در موتورهای بنزينی مخلوط فشرده شده هوا و بنزين توسط جرقه شمع محترق می شود. اين احتراق بسيار سريع  است. ولی در موتورهای ديزلی احتراق کند تر صورت می گيرد. بنابراين نيروی حاصل از احتراق مدت زمان بيشتری بر روی پيستون نيرو وارد می کند. نتيجه اين امر کاهش چشمگير سرعت دوران موتور یک مینی لودر بابکت و افزايش فوق العاده نيروی کشش آن نسبت به موتورهای بنزينی است. به همين علت است که موتورهای ديزلی شاکله اصلی صنايع حمل و نقل زمينی را تشکيل داده اند. تقریبا همه ،  وسایل نقليه سنگين  ونیمه سنگین اعم از انواع لودر ومینی لودر بابکت به موتور ديزل مجهز شده اند.

 

قابليت استفاده از ساير انواع سوخت

زماني که کارل ديزل موتور خود را اختراع کرد هنوز گازوئيل وجود نداشت. او اولين موتور ساخت خود را با گرد ذغال سنگ به کار انداخت به کار انداخت ولی بعدا به فکر استفاده از روغن های گياهي به عنوان سوخت افتاد. اوموتوری ساخت که با روغن بادام کار می کرد. اين امر امروزه بسيار مورد توجه قرار گرفته چرا که استفاده از روغن گياهی و بيوديزل ( سوخت طبیعی) باعث می شود تا هيچ  دی اکسيد کربن اضافی وارد هوا نشود. به عبارت دیگر دی اکسيد کربن حاصل از احتراق روغن و يا سوخت گياهی همان دی اکسيد کربنی است که قبلا توسط گياه از هوا جذب شده و اين يعنی يک چرخه قابل بازيافت و يک منبع طبيعی برای تامين سوخت ی مینی لودر یا اسید لودر بابکت.

 

تفاوت موتور های دیزلی و موتور های بنزینی

یک موتور بنزینی مخلوط هوا و گاز را مکش می کند و آنرا متراکم می کند و بعد مخلوط را با جرقه مشتعل می کند  اما یک موتور دیزلی فقط هوا را می گیرد و آنرا متراکم می کند و سپس سوخت را به داخل هوای متراکم تزریق می کند. گرمای حاصل از متراکم شدن هوا موجب مشتعل شدن خود به خودی سوخت می شود. نسبت تراکم موتور های بنزینی پایین تر از تراکم موتورهای دیزلی است. نسبت تراکم بالای موتور های دیزلی منجر به بهتر شدن بازده می شود. موتورهای بنزینی معمولا از کاربراتور استفاده می کنند که هوا و سوخت را قبل از ورود به داخل سیلندر مخلوط می کند یا دریچه تزریق سوخت دارند که فقط سوخت را پیش از مرحله مکش می پاشد. موتورهای دیزل مانند موتور مینی لودر بابکت از تزریق سوخت مستقیم استفاده می کنند یعنی سوخت را مستقیماً به داخل سیلندر می پاشند . توجه کنید که موتور های دیزل شمع ندارند . آنها هوا را می مکند و آنرا متراکم می کنند و سپس سوخت را مستقیماً به داخل محفظه احتراق تزریق می کنند و در نتیجه گرمایی حاصل از متراکم شدن هوا موجب مشتعل شدن سوخت در یک موتور دیزل می شود.

 

تزریق سوخت در موتور های دیزلی مینی لودر بابکت

انژکتور در موتورهای دیزلی از اجزای بسیار پیچیده ای تشکیل شده است و موضوع بسیاری از آزمایشات بوده است. انژکتور بایستی قادر باشد تا دما و فشار داخلی سیلندر را تحمل کرده و سوخت را به قطرات ریز تبدیل کند. بنابراین بعضی موتور های دیزلی سوپاپ مکش مخصوصی قبل از محفظه احتراق به کار می گیرند یا از وسایل دیگری برای چرخشی کردن هوا در داخل محفظه احتراق استفاده می کنند و یا در غیر این صورت جرقه زنی و فرآیند احتراق بهبود می دهند . یکی از تفاوتهای بزرگ بین موتور های دیزلی و بنزینی در فرآیند تزریق سوخت است . در یک موتور بنزینی ، همه سوخت در داخل سیلندر در طی مرحله مکش بارگذاری شده و سپس متراکم می شود . مقدار تراکم مخلوط سوخت و هوا محدود به نسبت تراکم موتوراست . اگر موتور، هوا را بیش از اندازه متراکم کند ، مخلوط سوخت و هوا به طور خود به خودی مشتعل می شود و سبب ضربه زدن می شود . موتورهای دیزلی مانند مینی لودر بابکت تنها هوا را متراکم می کنند ،  بنابراین نسبت تراکم می تواند خیلی بالا باشد. نسبت تراکم بالا، قدرت بیشتری تولید می کند. بعضی موتورهای دیزل شامل یک شمع گرمکن است. موقعی که یک موتور دیزل سرد است ، مرحله کمپرس ممکن است دمای هوا را به اندازه کافی برای مشتعل کردن سوخت بالا نبرد . شمع گرمکن (glow plug ) یک سیم گرمکن الکتریکی است  که محفظه احتراق را گرم می کند و دمای هوا را موقعی که موتور سرد کار می کند را افزایش می دهد بنابراین موتور می تواند روشن شود. موتور های کوچک و موتورهایی که کنترل کامپیوتری پیشرفته ندارند از گرمکن برای حل این مشکل استفاده می کنند. البته تنها تفاوت بین موتور های دیزلی و موتور های بنزینی دلایل مکانیکی نیست ، بلکه از لحاظ سوخت مصرفی شان نیز دارای تفاوت هستند .

 

سوخت مینی لودر بابکت

سوخت یک موتوردیزلی (گازوئیل) با بنزین متفاوت است. آنها مطمئنا بوی متفاوتی دارند. سوخت دیزل (گازوئیل) سنگین تر و روغنی تر است . گازوئیل نسبت به بنزین دیرتر تبخیر می شود ، در واقع نقطه جوش آن نسبت به آب بالاتر است. معمولاً وقتی صحبت از سوخت دیزل می شود تمام توجهات معطوف به گازوئیل می شود.

 

خرابی‌های یک موتور دیزلی

دستگاهی با یک موتور دیزلی مانند مینی لودر یا اسکید لودر می‌ تواند در اثر مسائلی مانند رسوبات داخلی  و تجمع کربن آسیب ببیند. رسوبات داخلی و تجمع کربن به این دلیل است که گازهای گرم احتراقی بصورت ضعیفی می ‌وزند و رینگ پیستون را مسدود می‌کنند و سبب نیاز به روغن کاری بر روی دیواره ‌های استوانه ‌ای به دلیل “سوخت ناگهانی” می‌شوند و دوده‌ هایی لعاب مانند ایجاد می‌ کنند. کربن سخت از احتراق ضعیف شکل می‌گیرد و بسیار برنده و ساینده است ، سپس سبب افزایش مصرف سوخت می‌شود ، انتظار می ‌رود که انسداد پیستون و فشار حفظ شود. سپس سوخت محترق نشده از عقب رینگ پیستون نشت می‌کند و روغن کاری سرایت می‌کند. سوختن ناقص باعث می‌شود که تزریق کننده ‌ها به وسیله دوده مسدود شوند و باعث وخامت بیشتر در احتراق و دودهای سیاه رنگ می‌شود. مشکلی که با شکل گیری اسیدها در روغن موتور افزایش یافته است ،  این ساخت اسیدی (جوهری) در روغن کاری باعث کندی می‌شود ، اما  فرسایش فوق العاده مخربی برای سطح یاتاقان دارد.

 

استارت مینی لودر بابکت

 

عوامل خرابی استارت مینی لودر بابکت

خراب شدن استارت مینی لودر بابکت می تواند دلایل فراوانی داشته باشد. اگر یکی از علائم خرابی استارت را که در بالا عنوان شد ، در مینی لودر خود مشاهده کردید ، احتمالا استارت مینی لودر شما خراب شده است. از جمله عواملی که منجر به خرابی استارت مینی لودر یا اسکید لودرمی شوند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

تمام شدن زغال های استارت مینی لودر بابکت

گیر کردن زغال های استارت مینی لودر بابکت بر اثر کثیفی

خراب شدن موتور استارت مینی لودر بابکت

خرابی اتومات استارت مینی لودر بابکت

اتصال قطب های مثبت و منفی استارت مینی لودر بابکت

قطعی در اتصالات باتری به استارت مینی لودر بابکت

خرابی و شکستگی چرخ دنده های استارت مینی لودر بابکت

گیر کردن بازوی اجرایی استارت مینی لودر بابکت

 

راهنمای رفع عیب مربوط  به استارت مینی لودر بابکت

اگر موتور دیزلی مینی لودر بابکت شما با استارت زدن روشن نمی شود یا به سختی روشن می شود باید موارد زیر را بررسی کنید:

در اغلب موتورهای دیزلی عملکرد روشن و خاموش شدن توسط فرمان مکانیکی یک شیر سوخت انجام می شود قبل از هر کاری باید از عملکرد صحیح شیر سوخت اطمینان حاصل کرد.  تمامی دستگاه های دیزلی دارای یک پمپ سوخت اولیه جهت رساندن سوخت از منبع اصلی به پمپ فارسونگا یا کامان ریل هستند. در مرحله اول باید مطمئن شوید که سوخت درون منبع کافی باشد و در مرحله دوم باید تمامی لوله های ارتباطی بین منبع و پمپ چک شود. هر گونه نشت هوا و پارگی در لوله ها و شلنگ ها میتواند موجب مختل شدن کار پمپ سوخت شود. در صورتی که تمامی لوله ها و شلنگ ها سالم باشد باید چک شود که سوخت به پمپ فرسونگا می رسد. درصورتی که سوخت به پمپ فارسونگا نرسید ، پمپ سوخت خراب است. در صورتی که سوخت به ورودی پمپ فارسونگا می رسید باید خروجی پمپ فارسونگا چک شود. تمامی پمپ های فارسونگا به تعداد سیلندرهای دستگاه خروجی دارند. باید تمام لوله های خروجی از قسمت اتصال به سوزن انژکتور باز شده و پاشش سوخت هنگام استارت رئویت شود و در صورت نیاز هواگیری شود. در صورتی که پاشش وجود نداشت یا خیلی ضعیف بود ایراد از پمپ فاسونگا می باشد . در موتورهایی که از سیستم کامان ریل و یونیت انژکتور استفاده می کنند باید فشار سوخت روی کامان ریل و پمپ فشارساز قبل از کامان ریل چک شوند. در صورتی که فشار سوخت تا قبل از سوزن ها یا یونیت های انژکتور خوب بود باید سوزن ها باز و تست شوند. لازم به ذکر است در موتورهایی که از سیستم سوخت رسانی برقی استفاده می کنند باید تمامی مراحل عیب یابی توسط دستگاه دیاگنوستیک انجام شود. در این گونه موتورها عدم عملکرد هر یونیت انژکتور در تایم خود یا خرابی سنسور دور سنج یا خرابی اکشیتور و گاورنر و یا رسوب گرفتگیه سرسوزن ها ممکن است اجازه روشن شدن دستگاه را ندهد. در صورتی که هیچ ایرادی درمسیر سوخت رسانی مشاهده نشد اشکال دستگاه می تواند به دلایلی از قبیل: پایین بودن ولتاژ باطری و در نتیجه ضعیف بودن قدرت استارت  مینی لودر جهت ایجاد احتراق ، بی کیفیت بودن سوخت یا وجود آب در سوخت ، خرابی رینگ و پیستون و پایین بودن فشار کمپرس ، بسته بودن مسیر هوا و یا ایرادات مکانیکی باشد.

 

ولتاژ دستگاه از حد نرمال کمتر یا بیشتر است؟

خرابی یا از تنظیم خارج شدن ولتاژ رگولاتور که موجب خارج شدن ولتاژ از حد تثبیت شده می شود.

 ولتاژ ژنراتور صفر ولت است؟

در صورت سوختن ولتاژ رگولاتور و همچنین سوختن سیم پیچ تحریک یا از دست رفتن خاصیت القایی هسته ژنراتور ولتاژ تولیدی آن صفر خواهد بود.

 

افت ولتاژ

در صورت نیم سوز بودن سیم پیچ تحریک یا استاتور یا روتور و همچنین وجود اتصالی در مدار خروجی ولتاژ ژنراتور افت خواهد کرد.

 ایرادات مربوط به سیستم  حفاظتی

برخی ایرادات تعمیر دیزل ژنراتور از قبیل خرابی سنسورها خرابی قطعات برقی مثل پمپ سوخت و استارت و دینام خرابی برد کنترلی  و یا رله ها و تایمرها می تواند در کارکرد سیستم اختلال ایجاد کرده یا اجازه روشن شدن به دستگاه را ندهد.

ایرادات مربوط به شاسی و کوپلینگ

ایراداتی از قبیل هوا گرفتن مسیرهای ورودی و خروجی مخزن سوخت ، خرابی درجه باک ، سوراخ شدن خزن سوخت، شل شدن پیچ های کوپلینگ و اتصال موتور به شاسی و خرابی لرزه گیرها می تواند در کارکرد موتور یک مینی لودر بابکت اختلال ایجاد کند.

 

استارت مینی لودر بابکت

دلایل اصلی خاموش شدن ناگهانی موتور مینی لودر و عدم استارت مینی لودر بابکت

1- قطع شدن سیستم تامین سوخت

این خرابی ناشی از قطع مصرف هوا یا قطع سوخت در موتور است. قبل از اینکه موتور به طور ناگهانی متوقف شود سرعت موتور دیزل به طور ناگهانی بالا و پایین می باشد. ومی تواند باعث خاموش شدن ناهانی مینی لودربابکت شما شود.

راه حل

ممکن است عدم استارت مینی لودر به دلیل شکستن یا خرابی پمپ تزریق سوخت رخ داده باشد ، در این صورت  باید پمپ تزریق سوخت مینی لودر را تعمیر کنید.

2- توقف ناگهانی یک سیلندر

با پیشرفت علم و فن آوری ، کیفیت و عملکرد موتور دیزل همچنان افزایش می یابد، هنگامی که موتور در بار کامل کار می کند ، دمای لحظه ای در سیلندر موتور می تواند به 1700 درجه سانتیگراد برسد. اگر موتور در این زمان ناگهان متوقف شود ، گرما موتور جمع می شود و سیلندر در جریان انبساط قرار می گیرد، دمای سیلندر می تواند به بیش از 700 درجه سانتیگراد برسد و دمای بالا داخل سیلندر نمی تواند منتقل شود . حرارت توسط خنک کننده گرفته شده است ، و پیستون سیلندر مستعد ذوب جزئی است. در همان زمان ، فشار توربوشارژر سوخته خواهد شد. اگر موتور دوباره به بار کامل وارد شود ، پیستون سیلندر ممکن است دارای یک پیستون جدی باشد.

راه حل

در استفاده روزانه از مینی لودر بابکت خود ، اگر مینی لودر شما به این دلیل ناگهانی خاموش می شود و یا استارت نمیخورد ، می توانید از یک استارت جدید برای مینی لودر خود استفاده کنید ،  به طوری که خنک کننده دوباره به گردش بیفتد و گرما را در سیلندر کاهش دهد.  توجه داشته باشید قبل  علت استارت نخوردن یا خاموش شدن ناگهانی حین کار را شناسایی نکردید ، دوباره اقدام به روشن کردن مینی لودر بابکت خود ننمایید.

3- استفاده بیش از حد و طولانی  از موتور

هنگامی که موتور به مدت طولانی روشن است ، بار هر مولفه در سیلندر تشدید می شود و دمای عملیاتی موتور افزایش می یابد و گرمای موتور به راحتی می تواند باعث خاموش شدن ناگهانی مینی لودر وعدم استارت مجدد آن شود.در این حالت ، فاصله بین قطعات متحرک در موتور کمتر می شود و پیستون به مدت طولانی تحت تاثیر این استرس مکانیکی قرار میگیرد.

راه حل

اجتناب از اضافه بار موتور دیزل برای مدت زمان طولانی و استفاده ممتد و طولانی مدت از مینی لودر. لازم است بعد از چند ساعت کار مداوم ، مینی لودر بابکت خود را خاموش کرده وبه آن استراحت دهید. تا دمای موتور برای چند دقیقه  کاهش یابد ،این قضیه  به افزایش طول عمر موتور کمک می کند.

4- شروع به کار سریع پس از استارت مینی لودر بابکت

بسیاری از رانندگان مینی لودر ، بلافاصله پس از استارت مینی لودر بابکت و روشن شدن موتور آن ، شروع به گاز دادن می کنند و سریعا حرکت می کنند.  در واقع ، این کار یک آسیب بزرگ به موتور مینی لودر است. به این دلیل که موتور در هنگام استارت اولیه دارای دور بسیار پایینی است و دمای روغن موتور کم است  این قضیه ممکن است باعث خاموش شدن ناگهانی مینی لودر بابکت شما شود.

راه حل

پس از شروع موتور، سریعاگاز ندهید و بلافاصله حرکت نکنید ، روش صحیح این است که بعد از استارت مینی لودر بابکت خود، چند دقیقه صبر کنید تا موتور رم شود اینکه موتور شروع به کار بیکار را چند دقیقه ادامه دهد ، اجازه دهید موتور پیش گرم شود (مخصوصا در زمستان) سپس به آرامی گاز داده و حرکت کنید.

 

تولید کنندگان برتر استارت مینی لودر بابکت

شرکت های زیادی در زمینه تولید استارت های مینی لودر و اسکید لودرهای بابکت فعالیت می کنند که سرآمد آنها دو شرکت برجسته ولوو و کوماتسو می باشد.

شرکت ولوو

ولوو (volvo) یک شرکت صنایع سنگین سوئدی است ، که سازنده خودروهای سنگین و قطعات مربوط به آن می‌باشد. از جمله تولیدات این شرکت تریلی ، کامیون، اتوبوس ، تجهیزات ترابری و سازه‌ای مانند انواع لودر ومینی لودر و اسکید لودر می باشد. ولوو یکی از بزرگترین تولید کننده های استارت مینی لودر در سراسر جهان است.

شرکت کوماتسو

کوماتسو یک شرکت صنایع سنگین ژاپنی است ، که به‌ عنوان یکی از بزرگترین سازندگان بولدوزر، بیل مکانیکی ، لودر و مینی لودر در جهان شناخته می‌شود. شرکت کوماتسو نیز یکی ازبزرگترین تولید کنندگان تجهیزات جانبی مانند استارت مینی لودرهای بابکت در سراسر جهان می باشد.

 

استارت مینی لودر بابکت

معرفی استارت های برتر مینی لودر بابکت

در زیر لیستی از برترین استارت های تولید شده مینی لودر بابکت را به همراه ویژگی های منحصربه فرد هر استارت مشاهده می کنید:

SNK0004 STARTER1

12 ولت

انواع لودر ومینی لودر

انواع اسکید لودرو تراکتور

با 10 دندانه

 

SND0121 STARTER

12 ولت

انواع بیل مکانیکی

انواع لودر ومینی لودر

انواع تراکتوربا 9 دندانه

 

SBO0111 STARTER

12 ولت

انواع  لودر و مینی لودر

با 10 دندانه

 

 

SNK0003 STARTER  

12 ولت

انواع لودر  ومینی لودر

انواع تریلر

با 12 دندانه

 

SPR0010 STARTER

12 ولت

انواع مینی لودر و اسکید لودر

با 11 دندانه

 

SNK0007 STARTER

12 ولت

انواع بلدوزرها

انواع کامیون

انواع  لودر و مینی لودر

انواع تراکتور

با 10 دندانه

 

 

SND0274 STARTER

12 ولت

انواع بیل مکانیکی

انواع لودر و مینی لودر

با 11 دندانه

 

 

استارت مینی لودر بابکت

تماس با ما

ایران بابکت  درحال حاضر یکی از بزرگترین ارائه دهندگان استارت مینی لودر بابکت با بهترین کیفیت و خدمات مشتری مدارانه در سراسر کشور می باشد. آماده دریافت هرگونه سفارش وارسال ، سفارشات شما به سراسر کشور می باشد.

 

استارت مینی لودر بابکت

تعیرات استارت مینی لودر بابکت

اگر شما با استارت مینی لودر خود دچار مشکل  شده اید و مینی لودر بابکت شما استارت نمیخورد و از پس هزینه های بالای خرید استارت بابکت خود بر نمی آید ایران بابکت این مشکل را نیز حل میکند با استفاد از تعمیر کارای حرفه ای و کار بلد تعمیرات استارت مینی لودر خود را به ما بسپارید و با هزینه کمتر استارت مینی لودر بابکت خود را تعمیر کنید و به ادامه کار خد بپردازید تا هزینه سنگینی متحمل نشوید

آدرس اینترنتی فروشگاه آنلاین ایران بابکت

www.iranbobcat.com

 

آدرس کانال تلگرامی ایران بابکت

MiniLoader@