انواع واشر در مینی لودر بابکت و مشخصات و کاربرد آنها

انواع واشر در مینی لودر بابکت

 فروشگاه آنلاین ایران بابکت، بزرگترین فروشگاه اینترنتی کشور در زمینه خرید و فروش انواع مینی لودر بابکت، همچنین تجهیزات جانبی آن نظیر انواع لاستیک مینی لودر بابکت ، انواع رینگ مینی لودر بابکت، انواع پیستون مینی لودر بابکت و انواع واشر در مینی لودر بابکت می باشد. ایران بابکت بهترین کیفیت و خدمات را همراه با اجرای سیاست های مشتری مدارانه به تمام متقاضیان در سراسر کشور ارائه می دهد.

در این مقاله از فروشگاه آنلاین ایران بابکت (www.iranbobcat.ir)  قصد داریم به بررسی واشرهای مورد استفاده در مینی لودر های بابکت به طور کامل بپردازیم و شما را با ساختار و انواع واشرهای مورد استفاده در دستگاه های بابکت آشنا سازیم، پس تا انتها با ما همراه باشید.

ایران بابکت

واشر مینی لودر بابکت چیست؟

واشر حلقه ‌ای است از جنس فلز یا  لاستیک که معمولا برای توزیع بار پیچ و مهره‌ها استفاده میورد استفاده قرار می گیرد. گاهی برای اشاره به درزبند نیز از کلمه واشر استفاده می ‌شود، درحالی که درزبند وظیفه جلوگیری از نشت را بر عهده دارد. به دلیل اینکه نیروی اصطکاکی مهره بر روی پیچ کم است، با اضافه نمودن واشر بین مهره و قطعه اتصال، مقدار اصطکاک افزایش پیدا می کند. این کار از بازشدن مهره جلوگیری می ‌کند. از هر کدام از انواع واشر در مینی لودر بابکت برای منظور خاصی استفاده می ‌شود.

انواع واشر در مینی لودر بابکت عبارتند از:

  • واشر سرسیلندر
  • واشر کارتل
  • واشر اگزوز
  • و…

قیمت انواع واشر در مینی لودر بابکت

 

واشر سرسیلندر چیست و چه نقشی در مینی لودر بابکت دارد؟

در بین انواع واشر در مینی لودر بابکت ، واشر سرسیلندر مهترین واشر است. واشر سرسیلندر قطعه ای می باشد که در موتور مینی لودر، ما بین سیلندر و سرسیلندر قرار میگیرد و وظیفه آن ایجاد یک آبندی کامل بین سیستم های مختلف روغن رسانی، آب  و احتراق موتور می باشد. واشر سرسیلندر در واقع  واشری است که از جنس پنبه نسوز به علاوه فولاد و مس، تشکیل شده است.

این قطعه نقش بسیار مهمی در موتور مینی لودر دارد. خیلی از درایورها به مشکل سوختن واشر سرسیلندر برخورد کرده اند. سوختن واشر سرسیلندر به اصطلاح به دفورمه شدن واشر می گویند که این امر موجب از بین رفتن آبندی مابین سیستم های مختلف موتور مینی لودر می شود. واشر سر سیلندر بین بدنه  موتور و سر سیلندر قرار گرفته و با ترکیبی از مواد نسوز و لایه  مسی مقاوم در مقابل حرارت و لایه  فولادی، ضمن یکپارچه کردن سر سیلندر، به بدنه  موتور اجازه می دهد تا گردش روغن و آب بدون امکان مخلوط شدن را میسر سازد و نیز فضای سربسته  اتاقک احتراق را آب بندی نماید.

فروش انواع واشر در مینی لودر بابکت

 

انواع واشر در مینی لودر بابکت از لحاظ جنس و نوع

واشر کاغذی

واشر کاغذی مورد استفاده در مینی لودر بابکت با وجود این که معمولا از لاستیک سیلیکون، چوب پنبه، نیتریل یا هر ماده قابل انعطاف دیگری ساخته شده است، به خاطر انعطاف پذیری آن به واشر کاغذی معروف است.  واشر کاغذی  در انواع و ضخامت مختلفی ساخته می شود و بهترین انتخاب برای هر نوع کاربردی است. واشر کاغذی معمولا از یک ماده مقاوم، انعطاف پذیر و  یا شیمیایی   ساخته می شود و به یکپارچه شدن دو بخش یک لوله یا جرا کمک می کنند تا یک کانال مداوم و بدون نشت از طریق آن جریان پیدا کنند.

اورینگ ها

اورینگ یک نوع واشر مکانیکی برای آببندی با سطح مقطع O  شکل است. اورینگ ها می توانند به صورت استاتیک یا داینامیک مورد استفاده قرار گیرد. کاربرد داینامیک آن عبارتند از شفت های دوار پمپ و پیستون های هیدرولیک سیلندر. اورینگ یکی از رایج ترین واشرها می باشند، زیرا ارزان، بسیار ساده و مطمئن هستند و نصب آسانی دارند. آنها می توانند ده ها مگاپاسکال فشار را تحمل کنند.

فشار سیال به صورت یک نواخت بر روی سطح اورینگ که غیر قابل فشرده شدن است منتقل می شود و فشار سطح نیز هم زمان با فشار فزاینده بالا می رود. بنابراین ارینگ تا زمانی که از لحاظ مکانیکی درست نصب شده باشد به خوبی آببندی را انجام می دهد.

عمده ترین دلیل عدم آببندی خوب اورینگ ها، بیرون آمدگی قسمت های جفت شده می باشد. درزگیر برای ایجاد یک نقطه تماس بین ارینگ و سطوح آببندی طراحی می شود. این مسئله فشار موضعی زیادی را سبب می شود.

واشرهای پلاستیکی

واشر لاستیکی یک حلقه ساخته شده از لاستیک است. این نوع واشرها برای جلوگیری از انتشار لرزش از یک قسمت به قسمت دیگر و کاهش سطح نویز ورد استفاده قرار می گیرند.

 

واشرهای فلزی

واشرهای فلزی برای مقاومت در برابر درجه حرارت های شدید ، فشارها و قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی طراحی شده اند. در واشرهای استاندارد و سفارشی موجود، واشرهای فلزی ناهموار از طیف گسترده ای از مواد ساخته شده اند تا بتوانند انواع کاربردها را در خود جای دهند.

 

جنس انواع واشر در مینی لودر بابکت

 

نشانه‌های سوختن واشر سرسیلندر در مینی لودر بابکت

نشت خارجی

نشت خارجی واشر سرسیلندر می ‌تواند باعث خارج شدن مایع خنک کننده از زیر منیفولد ورودی و اگزوز شود و معمولا زمانی اتفاق می افتد که موتور مینی لودر شما کاملا گرم شده است. اگر هیچ کانال مایع خنک کننده یا شلنگ دیگری نزدیک آن وجود نداشته باشد، شما ممکن است به راحتی نشتی واشر سرسیلندر را ببینید، ولی اگر در اطراف کانال‌ها، مایع خنک کننده دیگری وجود دارد، برای تشخیص نشتی مجبور خواهید بود رنگ UV به مایع خنک کننده اضافه کرده و اطراف آن را با نور UV بررسی و منبع نشتی را بیابید.

خارج شدن دود سفید رنگ از اگزوز

 نشتی واشر سرسیلندر معمولا به داخل موتور دستگاه نیز بستگی دارد و با  وارد شدن مایع خنک کننده به محفظه احتراق اتفاق می افتد. در اثر این اتفاق، مایع خنک کننده داخل محفظه احتراق می‌ سوزد و این پروسه، سبب ایجاد دودی سفید رنگ شده که از اگزوز بیرون می ‌آید. این دود معمولا به هنگام استارت سرد موتور با یک بوی شیرین همراه است و حتی در زمان گرم بودن موتور نیز ممکن است ادامه پیدا کند.

ایجاد حباب در رادیاتور

علاوه بر ورود مایع خنک کننده به محفظه احتراق در اثر نشتی واشر سرسیلندر، امکان ورود گازهای اگزوز به داخل مایع خنک کننده هم وجود دارد. این اتفاق نهایتا سبب ایجاد حباب‌ هایی داخل رادیاتور یا مخزن مایع خنک کننده می‌ شود که حتی به هنگام سرد بودن مایع خنک کننده، ظاهر آن را به گونه ای نشان می دهد که گویی مایع در حال جوشیدن است. این حباب‌ها در واقع همان گازهای اگزوز هستند که در پروسه احتراق وارد سیستم خنک کننده شده ‌اند.

داغ کردن مداوم موتور

اگر واشر سرسیلندر مینی لودر شما سوخته باشد، موتور بعد از ساعات کار طولانی معمولا داغ می‌کند. این اتفاق هم به دلیل کاهش مایع خنک کننده به دلیل سوخته شدن آن در پروسه احتراق رخ می‌ دهد ولی عوامل دیگری مانند وجود مشکل در پروسه احتراق، گرمای اضافی گازهای اگزوز داخل مایع خنک کننده و عدم توانایی رادیاتور مینی لودر برای خنک کردن مایع خنک کننده کثیف نیز در این موضوع دخیل هستند.

اگر موتور مینی لودر شما داغ می‌ کند، این موضوع می‌ تواند منجر به مشکلات عدیده ای شود. یکی از اصلی‌ ترین مشکلات ناشی از داغ کردن موتور، آسیب دائمی به واشرهای دیگر موتور است که می‌تواند منجر به نشتی‌ های دیگر گردد.

کارکرد نادرست سیستم خنک کننده موتور

اگر واشر سرسیلندر مینی لودر شما سوخته باشد، تنظیم فشار سیستم خنک کننده و سپس بررسی سیستم و کشف کاهش فشار در آن می‌ تواند یکی دیگر از نشانه‌های سوختن آن باشد. در این روش معمولا نشتی‌های دیگر هم می‌توانند موجب کاهش فشار شوند و به همین دلیل، این موضوع نیز تنها زمانی که علایم اصلی دیگر سوختن واشر سرسیلندر وجود داشته باشد می‌ تواند مورد نظر قرار بگیرد.

 

 تماس با ما

ایران بابکت درحال حاضر یکی از بزرگترین ارائه دهندگان انواع واشر در مینی لودر بابکت با بهترین کیفیت و خدمات مشتری مدارانه در سراسر کشور می باشد. ایران بابکت آماده دریافت هرگونه سفارش و ارسال سفارشات شما به سراسر کشور می باشد.

آدرس اینترنتی فروشگاه آنلاین ایران بابکت

www.iranbobcat.ir

آدرس کانال تلگرامی ایران بابکت

MiniLoader@

ایران بابکت