اگزوز مینی لودر بابکت و نحوه عملکرد آن را بهتر بشناسید.

اگزوز مینی لودر بابکت

 فروشگاه آنلاین ایران بابکت، بزرگترین فروشگاه اینترنتی کشور در زمینه خرید و فروش انواع مینی لودر بابکت، همچنین تجهیزات جانبی آن نظیر انواع  شاتون مینی لودر بابکت ، انواع شیشه مینی لودر بابکت، انواع رینگ مینی لودر بابکت و انواع اگزوز مینی لودر بابکت می باشد.  ایران بابکت بهترین کیفیت و خدمات را همراه با اجرای سیاست های مشتری مدارانه به تمام متقاضیان در سراسر کشور ارائه می دهد.

دراین مقاله از فروشگاه آنلاین ایران بابکت (www.iranbobcat.ir)  قصد داریم به بررسی اگزوزهای مورد استفاده در مینی لودرهای بابکت به طور کامل بپردازیم و شما را با نحوه کارکرد و ساختار اگزوز در مینی لودر بابکت  بیشتر آشنا کنیم، پس تا انتها با ما همراه باشید.

ایران بابکت

اگزوز مینی لودر بابکت چیست؟

اگزوز قطعه ‌ای در خودرو و سایر وسایل نقلیه موتوردار مانند مینی لودر بابکت است که دود حاصل از واکنش شیمیایی را که در سیلندر ایجاد می ‌شود، به خارج از مینی لودر انتقال می ‌دهد.  جنس اگزوزها در مینی لودر بابکت به دلیل تحمل دمای بالا، معمولا فلزی و یا آلومینیومی می باشد و در آن از رنگ های  کوره ای استفاده می شود تا به راحتی رنگ خود را از دست ندهند.

سه وظیفه مهم اگزوز در مینی لودر بابکت

  • کاهش آلودگی هوا
  • کاهش سرو صدای موتور
  • کاهش دمای گازهای خروجی

اگزوز مینی لودر بابکت چیست؟

 

اجزای اگزوز مینی لودر بابکت

اگزوزها از سه قسمت اصلی تشکیل شده اند. قسمت اتصال به موتور، قسمت میانی و قسمت انتهایی.  در این بین، یک کاتالیزور، به دلیل نیاز به دمای ۸۰۰ درجهٔ سانتی ‌گراد در قسمت اول تعبیه می‌ شود و قسمت های دوم و سوم در کاهش دما و صدای موتور تاثیر گذار هستند.  اگزوز می تواند در کاهش خروج گازهای خطرناک حاصل از سوزاندن سوخت، تأثیر قابل توجهی داشته باشد. معمولا در امور مربوط به تقویت موتور، از اگزوزهایی بهره می گیرند که کمترین مقاومت را در عبور گازهای خروجی داشته باشند. اجزای اگزوز مینی لودر بابکت عبارتند از:

منیفولد اگزوز

منیفولد اگزوز اولین مؤلفه سیستم اگزوز مینی لودر است. این دستگاه از یک فولاد ضد زنگ، یا آلومینیوم تشکیل شده است که مجاور سیلندرهای احتراق موتور قرار دارد و گازهای خروجی حاصل  از فرآیند احتراق را جمع می کند. اگزوز درون یک کلکتور جمع شده است که اگزوز را به سمت اجزای ثانویه سیستم هدایت می کند. این چیدمان به موتور اجازه می دهد تا کارایی بیشتری داشته باشد.

صدا خفه کن

سیستم لوله های اگزوز، گازهای اگزوز را از طریق صدا خفه کن حمل می کند، که حاوی یک سری بافل است که باعث کاهش صدای احتراق موتور و گازهای فرار می شود. بدون صدا خفه کن، صدای احتراق، مستقیما از لوله اگزوز خارج شده و باعث ایجاد حواس پرتی برای رانندگان و عابران می شود.

مبدل کاتالیزوری

مبدل کاتالیزوری احتراق گازهایی را که به طور ناقص درون محفظه احتراق موتور سوزانده شده اند، تکمیل می کند. مبدل کاتالیزوری مانع از ورود آلاینده ها از جمله مونوکسید کربن و اکسیدهای ازت به جو می شود. طبق قانون، مبدل کاتالیزوری باید در شرایط کار خوبی باشد.

لوله خزنده

اگزوز موتور بالاخره به لوله خزنده می رسد، که از جنس استنلس استیل یا لوله استیل ساخته شده است. لوله اگزوز گازها را در پشت یا بالای دستگاه قرار می دهد. سیستم های اگزوز مدرن طی چند دهه گذشته آلاینده های وسایل نقلیه را به میزان قابل توجهی کاهش داده و به کاهش دود و سایر آلودگی ها در اکثر شهرهای بزرگ کمک کرده اند.

قیمت اگزوز مینی لودر بابکت

 

علائم خرابی اگزوز مینی لودر بابکت

درصد زیادی از خرابی اگزوز مینی لودر بابکت شامل پارگی، شکستگی و یا سوراخ شدگی در آن هنگام انجام عملیات مختلف می باشد. از آنجا که اگزوز مسیری طولانی را از موتور تا انتهای دستگاه طی می کند، در نتیجه به همان نسبت بیشتر در معرض فرسودگی قرار می گیرد. اگزوز معمولا در زیر مینی لودر نصب شده و بسیار نزدیک به سطح زمین می باشد. به همین علت، عبور مینی لودر از مکان های ناهموار یا تردد در مسیرهای پر آب، باعث می شود تا این قطعه صدمه ببیند.

همچنین آب و هوای مرطوب نیز می تواند نقش زیادی در فرسودگی این قطعه داشته باشد. به همین دلیل در مناطقی که آب و هوا مرطوب و شرجی است، این قطعه بسیار سریعتر از همیشه خراب خواهد شد. فرسودگی اگزوز مینی لودر بابکت سبب می شود تا این قطعه با کمترین ضربه  نیز دچار شکستگی یا پارگی شود که منجر به عدم عملکرد صحیح دستگاه خواهد شد.

 به طور کلی علائم خرابی اگزوز در مینی لودر بابکت، به شرح زیر است:

  • شنیده شدن صدای ناهنجار و نسبتا بلند از مینی لودر
  • کاهش میزان قدرت مینی لودر
  • افزایش مصرف سوخت مینی لودر
  • افزایش غلظت گازهای آلاینده در خروجی اگزوز

زمان تعویض اگزوز مینی لودر بابکت

همانگونه که می دانید، تمامی قطعات مینی لودر دارای یک عمر مفید می باشند و پس از اتمام آن دوره، عملکرد اولیه خود را از دست داده و در نتیجه روی کارایی دستگاه اثر می گذارند. اگزوز مینی لودر نیز از این قاعده مستثنی نیست و دارای یک طول عمر مفید و مشخص می باشد. البته طول عمر این قطعه بستگی زیادی به شرایطی که دستگاه در آن به کار گرفته شده، خواهد داشت.  همان گونه که اشاره شد، مینی لودرهایی که معمولا در جاده های ناهموار و شرایط آب و هوایی مرطوب تردد دارند، علائم خرابی اگزوز زودتر در آن ها مشاهده می شود.

همچنین آن دسته از درایورهایی که از مینی لودر خود خود روزانه، استفاده هایی مقطعی دارند نیز با خرابی بیشتری مواجه شده و علائم خرابی اگزوز در دستگاه آنها زودتر مشاهده می شود. از آنجا که با هر بار استارت زدن در مینی لودر، مقداری آب در اگزوز جمع می شود، اگر مینی لودر مدتی به کار خود ادامه دهد، این آب به سبب داغ شدن اگزوز بخار خواهد شد اما اگر دستگاه پس از مدت کوتاهی خاموش شود، آب در اگزوز باقی مانده و موجب اکسیده شدن آن و در نهایت پوسیدگی اگزوز می گردد.

به طور کلی عمر مفید اگزوز بین ۴ تا ۵ سال بوده و حداکثر مسافتی که با آن می توان پیمود بین ۸۰ تا ۱۵۰ هزار کیلومتر می باشد. توجه داشته باشید که کاتالیست اگزوز نیز نقش مهمی در کاهش این عمر دارد و به سبب گرفته شدن توری های آن، پس از مدتی استفاده، باید آن را تعویض نمود. اگر در شرایط جاده ای یا آب و هوایی خاصی که در بالا به آن ها اشاره شده است از خودروی خود استفاده می کنید، این عمر مفید کمتر شده و در برخی شرایط حتی به ۲ سال نیز خواهد رسید.

تماس با ما

ایران بابکت درحال حاضر یکی از بزرگترین ارائه دهندگان انواع اگزوز مینی لودر بابکت با بهترین کیفیت و خدمات مشتری مدارانه در سراسر کشور می باشد. آماده دریافت هرگونه سفارش وارسال، سفارشات شما به سراسر کشور می باشد.

آدرس اینترنتی فروشگاه آنلاین ایران بابکت

www.iranbobcat.ir

آدرس کانال تلگرامی ایران بابکت

MiniLoader@

ایران بابکت