شیشه مینی لودر بابکت ، هر آنچه که باید بدانید را از ما بخواهید.

شیشه مینی لودر بابکت

 دراین مقاله قصد داریم به بررسی کامل انواع شیشه مینی لودر بابکت به تفصیل و با ذکر جزئیات بپردازیم. لذا در قسمت ابتدایی مقاله لازم است با تاریخچه پیدایش شیشه ، انواع شیشه ، نحوه ساخت و فرآوری شیشه و کاربردهای مهم آن آشنا شده سپس به بررسی انواع شیشه های مورد استفاده در مینی لودر های بابکت پرداخته و آنها را از لحاظ  ویژگی ، نحوه فرآوری ، استحکام وسایر خصوصیات مورد تحلیل قرار خواهیم داد. پس با ما همراه باشید.

 

شیشه چیست؟

تعریف شیشه در دانش متفاوت است ، به طور کلی شیشه به هرجامدی گفته می‌شود که هیچ ساختار بلوری ندارد و در برابر گرما و مذاب شدن رفتاری مانند انتقال ظاهری (تبدیل جسمی جامد به جسمی قابل انعطاف) از خود نشان می ‌دهد. با تعریفی دیگر می توان گفت شیشه جسمی است شفاف  وشکننده که از مخلوطی از سیلیکات های قلیایی تشیل شده است.  شیشه دارای شکل هندسی نیست و در نتیجه می‌توان آن را به شکل دلخواه درآورد اما شاید ساده ‌ترین تعریف از شیشه آن است که شیشه مایعی است سفت شده که در ساختار آن هیچ نوع بلوری وجود ندارد.

 

شیشه مینی لودر بابکت

 

تاریخچه پیدایش و ساخت شیشه

انسان حتی پیش ازآن که خود شیشه بسازد ، شیشه‌های طبیعی نظیر فولگوریت و کوارتز را کشف نموده و از آنها درموارد گوناگون استفاده کرده است. کسی از نخستین شیشه ‌گرچیزی نمی ‌داند. تاریخ ساختن نخستین شیشه نیز معلوم نیست.

بنابر یک داستان قدیمی ، فینیقی‌ها برحسب تصادف ، نخستین شیشه را ساخته‌ اند. داستان ، روایت برمسافران یک کشتی دارد که در سوریه لنگر انداخته بودند. آنها برای درست کردن اجاق ، چون سنگی پیدا نکرده بودند ، از قطعاتی از بارکشتی که پودر رختشویی بود ، استفاده کرده بودند. هنگام پختن غذا ناگهان مشاهده کردند که در اثر حرارت اجاق ، قطعه‌ های سود با شنهای دور خود ترکیب شده و به شیشه تبدیل شده‌ است. البته دلیلی بر درستی یا نادرستی این داستان وجود ندارد.

 

در تاریخ نیز بیان شده که حدود ده ‌هزار سال پیش از میلاد مسیح در کشور مصر یا سوریه ، یک نوع شیشه ابتدایی ساخته شده است. ولی مدارکی دال بر صحت این موضوع  وجود ندارد ، ولی  این یقین قطعیت دارد که  در300 سال پیش از میلاد مسیح ، در مصر کارگاههای کوچک شیشه ‌گری وجود داشته است و شیشه را از ماسه و سود می ‌ساختند. می‌توان گفت در آن تاریخ ، وسایل شیشه ‌ای جز اشیا تجملی مورد استفاده درباریان و ثروتمندان بوده است.

 

مواد تشکیل دهنده شیشه

سیلیسیم دی‌اکسید اصلی ترین ماده سازنده شیشه است. در طبیعت ، در اثر برخورد رعد وبرق با ماسه واکنشی تحت عنوان ” شیشه ‌شدگی کوارتز ” رخ می ‌دهد که در نتیجه  آن یک ساختار توخالی (لوله‌ای شکل) ، به نام سنگ آذرخشی پدید می‌ آید.

بیشتر شیشه‌ های در دسترس مواد خام دیگری هم در وجود خود دارند تا ویژگی‌های آن‌ها اندکی تغییرکند. برای مثال شیشه کریستال و برخی گونه ‌های بلور ، نسبت به شیشه ‌های معمولی درخشان‌ ترهستند چون دارای ضریب شکست ، پاشش نوری و بازتاب بالاتری‌ می باشند.

افزودن باریم به شیشه باعث افزایش ضریب شکست آن می ‌شود. دی‌اکسید توریم به شیشه ضریب شکست بالا و پاشش نوری پایین می‌ دهد. افزودن آهن به شیشه باعث می‌شود تا شیشه بتواند انرژی فروسرخ را جذب کند. این ویژگی در فیلترهایی که باید گرما را جذب کنند مانند نورافکن‌های فیلم‌ برداری مورد نیاز است. همچنین اکسید سریم باعث می‌شود تا شیشه طول موج‌های فرابنفش را جذب کند.

 

معرفی  پرکاربردترین شیشه‌های سیلیسی و بررسی کاربردها ومواد تشکیل دهنده آن

 همانطورکه گفتیم سیلیس اصلی ترین و پایه ای ترین ماده تشکیل دهنده شیشه است در ادامه این مقاله به معرفی پرکاربرد ترین شیشه های سیلیسی و بررسی مواد تشیل دهنده و انواع کاربردهای آن خواهیم پرداخت.

 

شیشه سیلیسی

این شیشه ها ازسیلیس (SiO۲) تشکیل شده اند. دارای انبساط گرمایی بسیار پایین، بسیار سخت و پایداردربرابر دماهای بالا (۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ درجهٔ سانتیگراد) و مقاوم‌ترین نوع در برابرانقباض و انبساط . این نوع شیشه مناسب کار در دماهای بالا است مانند: لوله ‌های کوره و بوته‌ های آهنگری

 

شیشهٔ آهک سوددار

این شیشه ها از  ۷۲٪ سیلیس +  ۱۴٫۲٪ اکسید سدیم (Na۲O) +  منیزیم ۲٫۵٪ +  آهک ۱۰٫۰٪ + آلومینا ۰٫۶٪ تشکیل شده است. این نوع شیشه  به آسانی شکل می‌ پذیرد و بهترین گزینه برای شیشه پنجره است و انبساط گرمایی بالایی دارد. کاربردهای این نوع شیشه درساخت پنجره ، ظرف‌ های شیشه ‌ای ، حباب روشنایی (روکش لامپ) و شیشه لوازم دکوری موجود در خانه مانند شیشه میز می باشد.

 

   شیشهٔ سدیم بوروسیلیکات ، پیرکس

این شیشه ها از  ۸۱٪ سیلیس + ۱۲٪ اکسید بور + اکسید سدیم ۴٫۵٪ + آلومینا ۲٫۰٪ ساخته شده است. این شیشه ها پایدارتر از شیشه پنجره در برابر انبساط گرمایی است و به عنوان شیشه‌ های آزمایشگاهی ، شیشه‌های آشپزی و چراغ خودرو مورد استفاده قرار می گیرد.

 

   شیشهٔ بلور

این شیشه ها از سیلیس ۵۹٪ + اکسید سدیم ۲٫۰٪ + اکسید سرب ۲۵٪ + اکسید پتاسیم ۱۲٪ + آلومینا ۴٪ + اکسید روی ۱٫۵٪ ساخته شده است. این شیشه ها دارای ضریب شکست بالا و درخشندگی بالا هستند. همچنین ویژگی کشسانی بالایی دارند و می‌توان از آن‌ها ابزارهای شیشه ‌ای حلقه مانند درست کرد. عیب بزرگ این شیشه ها این است که  پایداری چندانی در برابر گرما ندارند.

 

   شیشهٔ آلومینوسیلیکات

 این شیشه ها از سیلیس ۵۷٪ + آلومینا ۱۶٪ + اکسید بور ۴٪ + اکسید باریم ۶٪ + اکسید منیزیم ۷٪ + آهک ۱۰٪ ساخته شده اند. کاربرد اصلی این مدل در ساخت فایبرگلاس ، ساخت شیشه‌ های مقاوم شده با پلاستیک (قایق و چوب ماهیگیری) و حباب لامپ‌های هالوژن است.

 

   شیشهٔ اکسیدی

این شیشه ها از آلومینا ۹۰٪ + اکسید ژرمانیم ۱۰٪ تشکیل شده اند. شیشه ‌ای بسیار شفاف با کاربرد در خط‌ های شبکه فیبر نوری ، استفاده از این شیشه در شبکه های فیبر نوری به این دلیل است که در طول مسیر و در هر در یک کیلومتر طول  ، تنها ۵٪ از شدت نور  در آن از دست می‌رود.

 

ویژگی های نوری شیشه

  1. شفاف بودن آن در برابر طول موج های مرئی
  2. هموار بودن سطح شیشه که باعث شفافیت و درخشندگی آن می شود
  3. توانایی شکست نور و بازتاب آن
  4. شکست نور منظم ، به گونه ای که نور پس از شکست پراکنده نمی شود

مراحل ساخت شیشه

پس از آنکه مواد خام شیشه و درصد استفاده هریک از آن‌ها به دست آمد ، این مواد به کوره برده می‌شود. تولید انبوه شیشه از مذاب کردن مواد اولیه در کوره‌های گازی به دست می‌آید. کوره‌های کوچکتر مانند ذوب ‌کننده ‌های الکتریکی یا کوره‌ های دیگ مانند هم وجود دارند که برای شیشه‌ های ویژه به کار می ‌روند. پس از ذوب و یک دست کردن مخلوط  و از بین بردن حباب‌های کوچک هوا ، شیشه شکل می‌ گیرد.

شیشه‌ های تخت  و مورد استفاده در پنجره ها و عموما از راه فرایندی به نام شیشه شناور ساخته می ‌شوند. در این فرآیند شیشه را در یک حمام قلع مذاب به صورت لوله‌ ای و پیوسته دور خود می‌ پیچند و شیشه در این حمام شناور خواهد بود و از بالا برای اینکه سطح همواری بر رویش تشکیل شود آن را در برابر فشار نیتروژن قرار می‌ دهند. بطری‌ها و ظروف شیشه ‌ای معمول نیزاز راه دمیدن و فشار به دست می ‌آیند. البته علاوه بر این روش‌ها ، راه‌ های دیگری هم برای تولید شیشه وجود دارد که کمتر رایج است.

 

پس ازاینکه شیشه شکل دلخواه خود را پیدا کردرآن را به آرامی سرد می‌کنند تا تنش‌های حرارتی موجود از بین برود. ترمیم سطح ، لایه لایه کردن و پوشاندن سطح شیشه با یک ماده  ویژه همگی از فرایندهای شیمیایی است که در ادامه ساخت شیشه قرار دارد این فرایندها برای بالا بردن پایداری و مقاومت شیشه یا انتقال برخی ویژگی‌ های نوری به آن انجام می گیرد.

شیشه مینی لودر بابکت

کاربردهای شیشه

  1. استفاده در سلول های خورشیدی
  2. ساخت آکواریوم
  3. ساخت پنجره وظروف شیشه ای
  4. ساخت انواع لامپ ها و مهتابی ها و حباب های شیشه ای
  5. ساخت عینک و وسایل تزئینی
  6. ساخت تجهیزات وشیشه های آزمایشگاهی
  7. استفاده در دستگاه های نوری و دماسنج ها
  8. ساخت انواع لیوان واستکان و ظروف آشپزخانه
  9. استفاده در خودروها و اتومبیل های سواری
  10. استفاده در ماشین آلات ساخت و ساز نظیر لودر ومینی لودر

شیشه ها کاربردهای فراوانی دارند که در بالا به مهمترین کاربردهای آن ها به طور تیتر وار اشاره کردیم. یکی از مهمترین کاربردهای شیشه استفاده در صنعت خودرو سازی و ماشین آلات سنگین ونیمه سنگین ساخت و ساز نظیر لودر ومینی لودر می باشد. در ادامه به طور کامل ومفصل به بررسی شیشه های مینی لودرهای شرکت بابکت خواهیم پرداخت.

 

شیشه مینی لودر بابکت

شرکت بابکت (Bobcat Company)

شرکت بابکت (Bobcat Company) یک شرکت ساخت تجهیزات سنگین ساخت و ساز است که بخشی از گروه دوسان کشور کره جنوبی است. بخش آمریکایی این شرکت در شهرفارگو، در ایالت داکوتای شمالی ، ایالات متحده آمریکا واقع شده‌ است که در گذشته در گوینر، داکوتای شمالی بود. بخش اروپایی این شرکت سال ها در شهر واترلو بلژیک واقع شده‌ بود که در سال 2017 از شهر واترلو بلژیک به حومه شهرپراگ در جمهوری چک نقل مکان کرد ، جایی که Bobcat یکی از کارخانه های تولید اروپایی آن را اداره می کند.  این شرکت لودرهای سنگین ، لودرهای نیمه سنگین موسوم به مینی لودر ، تراکتورهای کوچک و سایر تجهیزات هیدرولیکی کوچک تحت نام تجاری Bobcat را به فروش می رساند. شرکت بابکت یکی از معروف ترین برندها در تولید مینی لودر در سراسر جهان می باشد.

شیشه مینی لودر بابکت

مینی لودر چیست؟

لودر به ماشین آلات سنگین مورد استفاده در ساخت و ساز گفته می شود که  برای حرکت دادن  یا بار زدن موادی مانند آسفالت، شن ، ماسه وخرده چوب  یا تخریب بذر، خاک ، برف ،  و.. به کار می رود. انواع مختلفی از لودر وجود دارد که بسته به طراحی و نرم افزار، با نام های مختلفی از جمله لودر سطل ، لودر جلو، بارکننده ، چنگال ، بیل ، لودر لودر، لودر چرخ  و مینی لودرنام برده می شود. به طور کلی مینی لودرهمان لودری است که در ابعاد کوچکتر، با قابلیت جابجایی بار کمتر طراحی شده است. برای جابجایی هایی با حجم کمتر معمولا استفاده از مینی لودراز لحاظ اقتصادی گزینه ای معقول تر وبه صرفه تر به شمار می رود.

 

شیشه مینی لودر بابکت

جنس شیشه مینی لودر بابکت

شیشه در صنعت خودروسازی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. چرا که ذات این صنعت اهمیت کیفیت و ایمنی را در بر می گیرد. شیشه جلوی مینی لودرهای بابکت از نوع شیشه های لمینت است. در این شیشه ها یک فیلم پلاستیکی به نام P.V.B وجود دارد که به وسیله دو لایه شیشه در طرفین احاطه شده است اما شیشه های جانبی وعقب معمولا با نام شیشه های سکوریت شناخته می شوند ، که پس ازشکل دهی و برشکاری های لازم تا دمای ۷۰۰  ۶۰۰ درجه سانتی گراد گرم و سپس به سرعت سرد می شوند. این عمل موجب استحکام سطحی شیشه می شود.  البته جنس کلیه شیشه ها جلو وشیشه های جانبی یک مینی لودر بابکت می تواند کاملا از جنس سکوریت یا کاملا از جنس لمینت باشد.

 

شیشه های لمینت و سکوریت نظر ایمنی چه تفاوت هایی با هم دارند؟

شیشه مینی لودر بابکت که ازجنس لمینت ساخته شده باشد این خصوصیت را دارد که هنگام وارد شدن یک نیروی خارجی به آن ، خرده شیشه ها را در جای خود نگه می دارد و از پراکنده شدن آنها و ایجاد جراحت برای راننده مینی لودر یا پرتاب شدن راننده به خارج جلوگیری می کند. علت این ویژگی در شیشه های لمینتی مینی لودر بابکت ، استفاده از لایه PVB در ساخت این نوع شیشه هاست.
از خواص دیگر این شیشه ها می توان به کاهش انتقال صدا با فرکانس بالا ، جلوگیری از ورود اشعه فرابنفش تا ۹۵ درصد و قابلیت ترمیم هنگام ترک خوردگی ، اشاره کرد.  اما شیشه مینی لودر بابکت از جنس سکوریت با توجه به استحکام ایجاد شده در آنها ، هنگام شکستن به ذرات کوچک و بدون لبه های تیز و برنده تبدیل می شوند که به راننده مینی لودر آسیب نمی زند. لازم به توضیح است در شیشه های سکوریت مورد استفاده در مینی لودر های بابت نیز گاهی از لایه P.V.B برای افزایش ایمنی استفاده می شود.

 

نکته ای درمورد نحوه استفاده بهینه از شیشه مینی لودر بابکت

معمولا توصیه می شود برای جلوگیری از تابش نور خورشید به صورت و چشم های راننده مینی لودر بابکت و پیشگیری از تابش نورهای خیره کننده ، قسمت بالایی  P.V.B شیشه های جلوی مینی لودررا رنگی کنند. این کار نه تنها باعث آسیب رساندن به چشم های راننده نمی شود بلکه به پیشگیری از آسیب هم کمک می کند. رنگ کردن قسمت بالایی شیشه جلو مینی لودر بابکت به هیچ وجه مشکلی در دید راننده هنگام کار  در شب ایجاد نمی کند. در ادامه این مقاله به بررسی کامل ساختار، ویژگی ها ، نحوه فرآوری وخصوصیات فیزیکی دو نوع شیشه مینی لودر بابکت ، یعنی شیشه های لمینت و شیشه های سکوریت خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

 

 شیشه لمینت چیست ؟

شیشه لمینت مورد استفاده در مینی لودر های بابکت نسبت به شیشه‌های معمولی از ضریب ایمنی بیشتری برخوردار هستند. شیشه های معمولی در اثرشکست به قطعات درشت و برنده خرد می شوند که می‌ توانند منجر به خسارات جانی و مالی گردند. فلسفه پیدایش شیشه ‌های لمینت برطرف نمودن این مشکل شیشه بود.

در فرآیند لمینت کردن شیشه ، میان دو یا چند لایه شیشه ، میان لایه‌ های پلیمری قرار می گیرد و کل مجموعه تحت فشار وحرارت به صورت دائمی یکپارچه می‌گردد. مهم‌ترین مشخصه شیشه‌ های لمینت الگوی شکست آنهاست.  این شیشه‌ها در اثرضربه می‌شکنند اما تکه‌ های شکسته به میان لایه چسبیده و شیشه یکپارچگی خود را حفظ می‌ کند.

 

تاریخچه شیشه های لمینت مورد استفاده در مینی لودر های بابکت

 شیشه  لمینت در سال ۱۹۰۳ توسط یک شیمیدان فرانسوی بنام ” ادوارد بندیکناس ” به صورت تصادفی اختراع شد ، وی در هنگام کار در آزمایشگاه مشاهده کرد فلاسک شیشه‌ ای پوشش داده شده با نیترات سلولز(نوعی پلاستیک) بعد از شکست متلاشی نشده و قطعات شکسته شده به صورت پیوسته در کنار یکدیگر باقی‌ مانده اند. شیمیدان فرانسوی از این مشاهده الهام گرفت و از آن جهت تهیه شیشه لمینت استفاده کرد.

از این اختراع برای اولین بار در جنگ جهانی اول برای تهیه شیشه ماسک گاز استفاده شد و سپس در سال ۱۹۳۹ کمپانی فورد به کاربردن شیشه لمینت را درصنعت خودرو سازی آغاز نمود. و به تبع آن سایر شرکت های سازنده ماشین آلات ساخت و ساز نظیر کمپانی بابکت از شیشه های لمینت برای استفاده در مینی لودرهای خود بهره گرفتند.

شیشه مینی لودر بابکت

 فرآیند لمینت کردن شیشه مینی لودر بابکت

 در ابتدا لمینیت کردن شیشه به وسیله رزین انجام می‌گرفت. اما به علت بروز مشکلاتی مانند جدا شدن لایه‌های شیشه از یکدیگر و زرد شدن شیشه‌ها به مرور زمان ، این شیوه لمینیت در اروپا و آمریکا منسوخ گردید. لمینت کردن به وسیله طلق PVB مشکلات مرتبط به لمینت رزینی را مرتفع نمود. اما به منظور بهبود بخشیدن به ویژگی‌های شیشه‌های لمینت تحقیقات بر روی میان لایه‌ها صورت گرفت و منجر به پیدایش طلق‌های D Elastic3 گردید. این نوع طلق‌ها نسبت به PVB از قدرت چسبندگی بالاتری برخوردارند و مقاومت بیشتری در برابر گرما ، سرما و رطوبت از خود نشان می‌دهند. که  این ویژگی ها آن را کاملا مناسب استفاده در مینی لودرهای بابکت ساخته است.

 

ویژگی طلق‌های 3D Elastic مورد استفاده در شیشه های لمینت

1.قابلیت کشسانی بالا

2.شفافیت عالی

3.قدرت چسبندگی عالی

4.محافظت در برابر UV

5.مقاومت بالا در برابر باد

6.مقاومت خوب در برابر حرارت

7.ضد آب

8.بادوام در محیط مرطوب

9.عایق صوت

شیشه مینی لودر بابکت

PVB یا پلی وینیل بوتیرال چیست؟

PVB ماده ای است که میان شیشه های لمینت قرار می گیرد. پلی وینیل بوتیرال (PVB) رزینی است که در جاهایی که نیاز به چسب قوی ، شفافیت نوری ، چسبیدن چند سطح به هم ، سختی و انعطاف‌ پذیری می باشد مانند شیشه مینی لودر بابکت مورداستفاده قرار می‌گیرد. این ماده ازالکل پلی وینیل به دست می‌ آید. استفاده‌ عمده از این ماده برای شیشه‌ ایمنی لمینت شده و شیشه جلو مینی لودربابکت  وسایر ماشین آلات و خودرو ها می باشد.

 

مزیت  استفاده از PVB در شیشه  مینی لودر بابکت

در عمل استفاده از PVB از سه ویژگی مثبت برای شیشه لمینت در بر خواهد داشت: اول آنکه این بین لایه ، نیروی ناشی از برخورد را در سطح وسیع ‌تری از شیشه پخش می‌کند و مقاومت در برابر ضربه شیشه مینی لودر بابکت را افزایش می‌دهد ، دوم آنکه این بین لایه ، مانع از ریزش تکه‌های شیشه‌ شکسته  در مینی لودر بابکت می‌شود و سوم آن‌که این بین لایه‌ ، بر اثر نیروی ناشی از ضربه تغییر شکل می دهد و انرژی را جذب کرده و عمق نفوذ را کاهش می‌ دهد و انرژی ناشی از ضربه را که به شیشه منتقل می‌شود ، کاهش می‌دهد ، درنتیجه به شخصی که در هنگام تکان شدید به شیشه جلو مینی لودر برخورد می‌کند ، انرژی کمتری منتقل می‌شود.

 

شیشه مینی لودر بابکت

شیشه سکوریت چیست ؟   

سکوریت کردن شیشه یک فرآیند عملیات حرارتی است که بر روی شیشه‌ های ساختمانی انجام می‌شود. این فرآیند را می‌ توان بر روی شیشه‌های رنگی ، رفلکتیو ، چاپ شده یا لعاب خورده نیز انجام داد.

 

فرایند سکوریت کردن شیشه مینی لودر بابکت

 در ابتدا شیشه را تا مرحله نرم شدن در بالای ۷۰۰ درجه سانتی گراد حرارت داده ، سپس سریعاً به دو سمت شیشه هوای بسیار خنک وزیده می‌شود. در مرحله سرد سازی شیشه ، لایه‌های بیرونی آن سریع تر از لایه‌های داخلی خنک می‌گردند که این امر موجب استحکام شیشه می‌گردد. در خلال سرد شدن ، سطوح شیشه سریع تر از مرکز آن سرد شده که موجب ایجاد تنش‌ های دائمی و در نتیجه استحکام شیشه می‌گردد.

کوره‌های حرارتی نیز به دو صورت کانوکشن و المنتال می‌باشند. کوره‌های المنتال کوره هایی هستند که درآن ها گرما با المنت به شیشه منتقل می‌گردد. کوره‌های کانوکشن به نسبت گرانتر از المنتال بوده ولی به دلیل القای گرما به وسیله گرمای هوای  درون کوره ، سکوریت یک دست ‌تر و بهتری برای استفاده در مینی لودرهای بابکت به دست خواهد آمد.

 

شیشه مینی لودر بابکت

مزایای استفاده از شیشه سکوریت در مینی لودر بابکت

شیشه های سکوریت در مقایسه با شیشه خام با ضخامت‌های یکسان ،  در مقابل شکستگی مقاومت بیشتری دارد ، به صورتی که می‌توان گفت مقاومت مکانیکی آن بیش از ۵ برابر می‌گردد. در صورت شکست شیشه ، شیشه سکوریت به قطعات کوچک با لبه‌های صیقلی تبدیل می‌شود که قدرت برش ندارند. این امر خطر صدمه  به راننده مینی لودر بابکت را کاهش می‌دهد.

 

مقایسه کلی شیشه های لمینت وسکوریت مورد استفاده در مینی لودر بابکت

   وزن شیشه

 شیشه لمینت به دلیل آنکه از دو شیشه تخت و لایه PVB (یک نوع رزین ترکیبی) تشکیل شده است ، نسبت به شیشه سکوریت عادی اندکی سنگین تراست. اما در مقایسه با شیشه سکوریت دوجداره مورد استفاده در مینی لودر های بابکت به میزان کمی اختلاف وزن دارد.

 

میزان ایمنی

 شیشه های لمینت مورد استفاده در مینی لودر های بابکت امنیت و ایمنی بالاتری نسبت به شیشه سکوریت دارند. درست است که شیشه سکوریت در برابر ضربه مقاومت بالایی از خود نشان می دهد ، اما در انتها شکسته می شود و فرو می ریزد. اما شیشه لمینت پس از شکسته شدن نیز به عنوان یک مانع فیزیکی مانع ورود  خرده های شیشه به داخل مینی لودرمی شود. به همین دلیل در بانک ها، مراکز امنیتی و نگهداری از اشیا با ارزش توصیه می شود از شیشه لمینت استفاده شود.

 

رنگ و شفافیت

 میزان شفافیت شیشه سکوریت و شیشه معمولی یکسان است اما شفافیت و رنگ شیشه لمینت مورد استفاده در مینی لودر های بابکت به فیلم  PVB) ) استفاده شده  در بین دو شیشه بستگی دارد.

 

تفاوت در شکسته شدن

 شیشه لمینت مورد استفاده در مینی لودر های بابکت بعد از شکستن فرو نمی ریزد ، اما شیشه سکوریت به قطعات ریزی تقسیم می شود. بنابراین در شیشه هایی با ابعاد بزرگ ، موقعیتی با شکنندگی بیشتر و یا موقعیت های حساس (مانند استفاده از شیشه در سقف) بهتر است از شیشه سکوریت استفاده شود و اگر حساسیت و ایمنی بیشتری مدنظر است شیشه لمینت گزینه بسیار مناسبی است.

 

مقاومت در برابر ضربه

مقاومت و استحکام شیشه لمینت و شیشه سکوریت نسبت به شیشه ساده بسیار بیشتر است. در صورتی که شیشه لمینت از شیشه سکوریت تولید شده باشد ، مقاومت آن بالاتر از شیشه سکوریت است. اما در صورتیکه دو شیشه بکار رفته در شیشه لمینت از شیشه ساده باشد ، مقاومت آن نسبت به شیشه سکوریت استفاده شده در مینی لودر های بابکت کمتر است .

 

شیشه مینی لودر بابکت

هنگام تعویض و خرید شیشه های مینی لودر بابکت به چه نکاتی باید توجه کرد؟

هنگام خرید شیشه مینی لودر بابکت ، ضمن در نظر گرفتن شکل و ابعاد هندسی باید ضریب ایمنی و سلامت شیشه (توجه به نشان استاندارد) را رعایت و به آن دقت کنید.  توجه داشته باشید شیشه مدنظر شما برای مینی لودر بابکت نباید دارای دانه های مزاحم دید (حباب) باشد. همچنین شیشه را از حیث برآمدگی و وجود خطوط قبلی روی سطوح داخلی و خارجی مورد بررسی قرار دهید.

 

شیشه مینی لودر بابکت

تولید کنندگان برتر شیشه  مینی لودر بابکت

همانطورکه دراین مقاله  به طور کامل توضیح دادیم شیشه مینی لودر بابکت در  دو جنس رایج  لمینت وسکوریت می باشد. امروزه و در جهان شرکت های بزرگی در زمینه تولید شیشه های لمینت و سکوریت فعالیت می کنند که از مهم ترین آنها می توان به شرکت های Paragon Tempered Glass ، Tempco Glass Fabrication  و شرکت  M3GLASS اشاره کرد. هر چند که تولید کنندگان داخلی هم در سال های اخیر پیشرفت قابل توجهی داشتند به گونه ای که  در حال حاضر ایران به یکی از بزرگترین صادرکننده های شیشه در سراسر جهان تبدیل شده است.

 

ایران بابکت

ایران بابکت معتبرترین مرجع خرید و فروش انواع بابکت (bobcat) به صورت صفر و کارکرده  است ، دستگاه های بابکت و مینی لودر دارای تنوع گسترده می باشند . قیمت دستگاه های مختلف بابکت با توجه به قابلیت ها و موارد استفاده متغیر است. بابکت را می توان در راه سازی  و ساختمان سازی مورد استفاده قرار داد. بابکت ساخت آمریکا است ودر مدل های مختلف وبه صورت نو و کارکرده خرید و فروش می شود .

ایران بابکت سعی کرده است بیشتر مدل های بابکت را در ایران به شما مشتریان گرامی ارائه دهد تا با توجه به نیاز و بودجه خود اقدام به خرید دستگاه مورد نظر خود نمایید. همچنین ایران بابکت بهترین و با استحکام ترین شیشه های مینی لودر بابکت ، تهیه شده از جنس لمینت و سکوریت مرغوب را  با استحکام  و شفافیت بالا در اندازه های مختلف به عنوان یکی از مراجع اصلی فروش شیشه های مینی لودر بابکت در سراسر ایران ارائه می دهد.

 

شیشه مینی لودر بابکت

بابکت