لاستیک زنجیری مینی لودر بابکت (لاستیک شنی بابکت) و کاربرد آن را بهتر بشناسید.

لاستیک زنجیری مینی لودر بابکت (لاستیک شنی بابکت)

ایران بابکت یکی از بزرگترین مراجع خرید و فروش انواع مینی لودر های بابکت در سراسر ایران ، با تیمی برجسته و متخصص سعی در جلب رضایت صد در صدی تمامی مشتریان و خریداران و فروشندگان گرامی در سراسر کشور دارد. یکی از بارزترین خدمات ارائه شده توسط برند معتبر ایران بابکت ارائه انواع لاستیک زنجیری مینی لودر بابکت با بالاترین کیفیت به شما عزیزان می باشد.

مجموعه ایران بابکت پیش از اینکه این مینی لودر ها و قطعات را در چرخه فروش به مشتریان قرار دهد، آنها را به وسیله تیم کارشناسی خود از لحاظ کیفیت و استاندارد های لازم مورد بررسی دقیق قرار داده و دستگاه ها و تجهیزات تاییده شده و استاندارد را وارد چرخه فروش می کند. در این مقاله قصد داریم به بررسی ساختار بابکت چرخ زنجیری و بیان تفاوت این دستگاه ها با بابکت چرخ لاستیکی بپردازیم ، پس با ما همراه باشید.

ایران بابکت

 

مینی لودر چرخ زنجیری

مینی لودر های چرخ زنجیری همانند مینی لودر های چرخ لاستیکی عمل می ‌کنند با این تفاوت که فشار کمی بر زمین وارد می‌ کنند و همین امر باعث می ‌شود که مینی لودرهای با چرخ زنجیری بتوانند در زمین‌ هایی کار کنند که قابل استفاده برای مینی لودر های چرخ لاستیکی نیست مانند زمین های سست گل آلود یا ماسه ای .به همین دلیل است که به لاستیک زنجیری مینی لودر بابکت ، لاستیک شنی بابکت نیز گفته می شود.

بابکت های چرخ زنجیری ، به دلیل سطح تماس بیشتر با زمین ، از قدرت موتور در کندن زمین نهایت استفاده را می کند و چون حالت زنجیری دارند ، هنگام کار در محیط های سخت مانند مناطقی با سنگ‌های تیز خطر پاره شدن لاستیک کاهش می یابد.

مینی لودر های لاستیک زنجیری قادر به حرکت بر روی سطوح با شیب جانبی ۳۵٪ می‌ باشند در صورتی که این رقم برای مینی لودرهای چرخ لاستیکی حدود ۱۵٪ است. همچنین مینی لودر های لاستیک زنجیری می‌ توانند از شیب ۶۰٪ بالا بروند، در حالی که این رقم برای مینی لودرهای لاستیک دار به حدود ۳۰٪ محدود می ‌شود. سرعت مینی لودر های لاستیک زنجیری خیلی کمتر از مینی لودر های لاستیک دار می باشد و به همین دلیل در مواردی که فاصله حمل مواد و بازگشت به محل بارگیری زیاد باشد، راندمان این ماشین نسبت به نوع لاستیک دار پایین تر است.

 

قیمت لاستیک زنجیری بابکت (لاستیک شنی بابکت)

 

کاربرد لاستیک زنجیری مینی لودر بابکت (لاستیک شنی)

همان‌طور که احتمالا می‌دانید، مینی لودر های لاستیک زنجیری برای راه‌ سازی بسیار حائز اهمیت بوده و به کمک آنها می ‌توان خاک را روی زمین پخش کرد یا محوطه‌ عملیات ساختمانی را پاک‌ سازی کرد. به کمک تیغه‌ این بابکت ‌ها می‌توان هر جا که لازم بود، لایه‌ سطحی از خاک را جا به جا کرد. بعضی از این بابکت‌ها در بخش پشتی ، قطعه‌ ای به نام Rippr یا شکاف ‌دهنده دارند و در مناطقی که نیاز به ایجاد حفره و شکاف است ، می‌توان از آنها بهره برد. شکاف ‌دهنده در زمین‌های سفت و یخ ‌زده بسیار مورد استفاده قرار می ‌گیرد. قطعات دیگری را هم می‌توان به این مینی لودرها وصل کرد. مثلا بعضی از مینی لودرهای بابکت ، یک بازوی هیدورلیکی در قسمت جلو دارند تا اجسام سنگین را بالا و پایین ببرند.

لاستیک های زنجیری روی مینی لودر های بابکت (Bobcat) قابل نصب و استفاده می باشد و روی مدل های سری T بابکت استفاده می شود. برخی از مینی لودر ها برای حرکت کردن از این لاستیک های زنجیری استفاده می کنند.

مدل های سری T بابکت که از لاستیک زنجیری مینی لودر بابکت استفاده می کنند به شرح زیر می باشند:

  • 110 T
  • 140 T
  • 180 T
  • 190 T
  • 200 T
  • 250 T
  • 300 T
  • 320 T
  • 450 T
  • 550 T
  • 590 T
  • 595 T
  • 630 T
  • 650 T
  • 740 T
  • 750 T
  • 76 T
  • 770 T
  • 850 T

 

مقایسه مینی لودر لاستیک زنجیری با چرخ لاستیکی

مینی لودرها به طور وسیعی در کارهای ساختمانی برای حمل توده مواد (نظیر خاک و سنگ )، بارگیری کامیون ها، خاکبرداری، حفاری و گاهی تسطیح (به عنوان بولدوزر ) به کار گرفته می شوند. در ادامه این دو نوع مینی لودر را مقایسه خواهیم نمود.

  • مینی لودرهای چرخ لاستیکی دارای سرعت بالاتری نسبت به مینی لودر های چرخ زنجیری بوده و بسیار بهتر از آنها در زمین های سفت عمل می کنند.
  • مینی لودرهای چرخ لاستیکی از جهت اندازه انواع گسترده تری نسبت به مینی لودر های چرخ زنجیری دارند و از این رو می توانند سازگارتر با نیازها انتخاب شوند و همچنین هزینه نگهداری آن ها در زمین های مرطوب و خاک های ماسه ای که خاصیت ساینده برای مینی لودرهای چرخ زنجیری دارند، کمتر می باشد.
  • فشار وارد بر زمین توسط لاستیک ها با تغییر میزان باد لاستیک قابل تغییر بوده، ولی به هر حال کارکردن توسط این مینی لودرها در زمین های خیس و گل آلود به علت ایجاد فشار زیاد مشکل و ظرفیت باربرداری آنها در زمین های باتلاقی نسبت به نوع چرخ زنجیری، کمتر خواهد بود.
  • در زمین های سنگلاخی با سنگ های تیزگوشه امکان آسیب پذیری لاستیک ها وجود دارد، در این مناطق مینی لودر های لاستیک زنجیری مناسب تر هستد.
  • مینی لودر های چرخ لاستیکی قدرت کشش کمتری نسبت به مینی لودرهای چرخ زنجیری هم وزن خود دارا بوده و در نتیجه قدرت مفید آنها در کندن خاک ها و بالا رفتن یا پایین آمدن از شیب ها محدود تر می باشد.

 

قمیت و فروش لاستیک زنجیری بابکت (لاستیک شنی بابکت)

 

ساختار مینی لودر های لاستیک زنجیری

مینی لودر های لاستیک زنجیری فشار کمی بر خاک زیر خود وارد می کنند. این نوع ماشین با داشتن مزایایی همچون شناوری خوب و قدرت کشش مناسب می تواند در زمین های نرم و با تلاقی که مینی لودرهای چرخ لاستیکی در آن ها کارایی مناسبی ندارند به خوبی عمل نمایند. همچنین عملکرد این دستگاه ها بر روی زمین های سنگلاخی نسبت به نوع چرخ لاستیکی که به شدت ممکن است آسیب ببینند، بسیار بهتر می باشد. مینی لودر های چرخ زنجیری طراحی مناسبی برای مانور در محیط های محدود دارند. نقل و انتقال این مینی لودرها بین پروژه های مختلف، نیازمند تریلر است. بیل مینی لودر چرخ لاستیکی معمولا قیمت بالاتری نسبت به نوع زنجیری دارد.

 موتور

موتور نیروی لازم برای حرکت را به وجود می آورد. امروزه اکثر مینی لودر های چرخ زنجیری به صورتی ساخته می شوند که موتورشان پشت سر راننده قرار گرفته باشد. این امر می تواند به دو علت باشد، اول اینکه وزن موتور به صورت یک عامل تعدیل کننده عمل کند. ثانیا درایور نزدیکتر به فضای کار خود بوده و کنترل دستگاه برایش آسان تر شود.

 

تعویض لاستیک زنجیری مینی لودر بابکت (لاستیک شنی بابکت)

 

شاسی و سیستم هیدرولیک

از سیستم هیدرولیک مینی لودر برای انتقال نیرو از موتور به دستگاه استفاده می شود. امروزه با بهینه سازی روغن های هیدرولیک، محافظت در مقابل فرسایش و خوردگی در سیستم هیدرولیک افزایش یافته است. همچنین با استفاده از شیرهای فشار، خطایابی سیستم های هیدرولیک و اجزای آن ساده تر شده است. این شاسی ها برای مینی لودرهای چرخ زنجیری یکپارچه هستند و برای لودرهای چرخ لاستیکی می توانند به صورت کمرشکن باشند.

نکته: هنگام خرید یا تعویض لاستیک های زنجیری باید به تاریخ انقضای آن توجه کنید. تاریخ مصرف لاستیک زنجیری مینی لودر بابکت در حدود 2 تا 3 سال می باشد.

 

لاستیک زنجیری مینی لودر بابکت (لاستیک شنی بابکت) با گارانتی