نقش ترموستات در مینی لودر بابکت چیست؟ | فروش لوازم یدکی مینی لودر

ترموستات در مینی لودر بابکت

ایران بابکت یکی از بزرگترین برندهای ثبت شده کشور در زمینه خرید وفروش انواع مینی لودر و بابکت ، همچنین تجهیزات جانبی آن نظیر: انواع رادیاتورهای مینی لودر بابکت ، انواع روغن ها و ضدیخ مینی لودر بابکت ، انواع شیشه مینی لودربابکت و انواع ترموستات مینی لودرهای بابکت می باشد. ایران بابکت ، بهترین کیفیت و خدمات را همراه با  اجرای سیاست های مشتری مدارانه به تمام مشتریان در سراسر کشور ارائه می دهد.

دراین مقاله ازفروشگاه آنلاین ایران بابکت (www.iranbobcat.ir) قصد داریم به بررسی نقش ترموستات در یک مینی لودر بابکت به طور کامل بپردازیم. از این رو ، ابتدا این مقاله را با مروری بر تعریف و بیان نقش این قطعه در یک مینی لودر آغاز و در ادامه به بررسی جامع تر نحوه کارکرد و علائم خرابی آن خواهیم  پرداخت ،  پس تا انتها ما را همراهی کنید.

 

مینی لودرهای بابکت

ترموستات چیست؟

دماپا یا ترموستات دستگاهی است که برای نگه داشتن دمای یک سامانه یا یک سیال در یک محدوده مشخص به کار می‌ رود. این کار به ‌وسیله کنترل شارش انرژی گرمایی به درون یا به بیرون از سامانه صورت می ‌گیرد. این ابزار به دو نوع: ترموستات دیجیتال و ترموستات آنالوگ تقسیم می ‌شود. واژه ترموستات از دو بخش Thermo به معنی گرما ، و stat به معنی ثابت یا ایستا تشکیل شده ‌است.

 

ترموستات ها در موارد زیر مورد استفاده قرار می گیرند:

  • دستگاه‌ ها و سیستم ‌های تاسیساتی
  • خودروها
  • لوازم خانگی

 

ترموستات

ترموستات در مینی لودر بابکت

ترموستات یکی از قطعات مهم در یک مینی لودر بابکت است که وظیفه اصلی آن تنظیم نگاه داشتن دمای موتورمی باشد. این قطعه که معمولا در مسیر جریان آب رادیات قرار می گیرد ، وظیفه باز و بسته کردن مسیر آب برگشتی آب به درون رادیاتور دارد. اگر به هر دلیل این قطعه به درستی به وظیفه خود عمل نکند ، باعث ایجاد مشکلاتی خواهد شد.  در واقع ترموستات قطعه کوچکی است که بین موتور و رادیاتور مینی لودر قرار گرفته و وظیفه دارد که دمای حرارت موتور را همواره نزدیک به دمای عملکردی آن نگه دارد.

 

ترموستات سه نقش عمده در مینی لودر ایفا می کند:

  • کمک به موتور برای زودتر رسیدن به درجه حرارت مورد نیاز کاری
  • تنظیم درجه حرارت موتور برای جلوگیری از دمای بیش از حد
  • محدود کردن جریان برای افزایش کارایی سیستم خنک کننده

 

ترموستات

نقش ترموستات در مینی لودر چیست؟

سیستم خنک کننده در ماشین آلات احتراقی نقش مهمی دارند و عدم عملکرد صحیح آن موجب کاهش بازدهی موتور و یا حتی آسیب به آن می‌شود. دمای مناسب موتور از اهمیت بالایی برخوردار است ، چرا که سرد بودن بیش از حد موتور باعث بالا رفتن غلطت و گرانروی روغن و در نتیجه روانکاری نامناسب قطعات داخل موتور می ‌شود که آسیب به موتور مینی لودر را به همراه خواهد داشت. همچنین بالا رفتن بیش از حد دمای موتور نیز منجر به رقیق شدن روغن و از بین رفتن خاصیت روانکاری آن می‌ شود که این مسئله نیز باعث صدمه دیدن موتور می‌ شود.

تمام موتورهای احتراقی که با مصرف سوخت فسیلی و تبدیل انرژی شیمیایی ناشی از آن به انرژی مکانیکی کار می ‌کنند در سیستم خنک کننده خود ، قطعه ‌ای کوچک اما مهم به نام ترموستات دارند. ترموستات قطعه کوچکی است که بین موتور و رادیاتورمینی لودر قرار می گیرد و وظیفه دارد که دمای حرارت موتور را همواره نزدیک به دمای عملکردی آن نگه دارد ، ترموستات این وظیفه خود را با تنظیم جریان مایع خنک کننده از رادیاتور به موتور انجام می ‌دهد.

این نوع ترموستات با استفاده از یک محفظه مهر و موم شده حاوی یک پودر مومی که با دمای خاصی ذوب و منبسط می‌ شود عمل قطع و وصل جریان مایع را مدیریت می ‌کند. انبساط این محفظه زمانی که دما از حد معینی فراتر رود عمل کرده و سوپاپ را باز می ‌کند.

 

نحوه کارکرد ترموستات در مینی لودر

باید بدانید که این قطعه کوچک که در مسیر برگشت جریان آب از موتور به رادیاتور قرار می گیرد، باعث می شود تا دمای موتور دستگاه تنظیم شده و در نتیجه از یک حد مشخص بالاتر نرود. به طور معمول دمای آغاز به کار ترموستات ها روی ۸۵ درجه سانتی گراد تنظیم می شوند و این معنی است به این معنی است که هرگاه دمای آب که در دور موتور در حال گردش است به دمای ۸۵ درجه سانتی گراد برسد ، آنگاه سیستم خنک کننده موتور وارد مدار خواهد شد و دستگاه خنک می گردد.

هنگامی که موتور سرد است ، با روشن شدن مینی لودر، آب درون رادیات به طرف موتور هدایت شده و در دور سیلندرها شروع به چرخش می کند. در این هنگام ترموستات مسیر بازگشت آب به درون رادیات را می بندد تا موتور سریع تر گرم شود. پس از این که دمای آب محبوس شده در دور موتور، به حد نصاب تعیین شده رسید ، آنگاه ، ترموستات مسیر برگشت آب به رادیاتور را باز خواهد کرد تا به این ترتیب دمای آب بازگشتی از موتور کاهش یابد.

 

علائم خرابی ترموستات چیست؟

هرگونه ایجاد مشکل در این قطعه ، به طور مستقیم روی دمای موتور تاثیر خواهد گذاشت و در دراز مدت ممکن است به موتور دستگاه صدمات جدی وارد بیاورد. ترموستات خراب ، موجب می شود تا موتور مینی لودر دیرتر از حالت معمول گرم شود و این خود منجر به افزایش مصرف سوخت نیز می گردد. علاوه بر این ، خرابی این قطعه در موتور می تواند در دراز مدت منجر به فرسوده شده موتور ، کاهش غلظت روغن و در نهایت فرسایش قطعات مینی لودر شود.

 

علائم خرابی معمولا شامل موارد زیر می شود:

  • بالا رفتن دمای موتور به بیش از حد مجاز
  • جوش آوردن دستگاه در همان دقایق اولیه روشن شدن
  • تغییرات مداوم درجه آمپر به طور نامنظم
  • نشت آب رادیات از قسمت های مختلف مینی لودر
  • افزایش غیر طبیعی مصرف سوخت
  • مصرف زیاد روغن موتور

این موارد از جمله شایع ترین علائم خرابی ترموستات در یک مینی لودر بابکت می باشد ، که با هزینه ای اندک و تعویض این قطعه می توان از تمامی آن ها جلوگیری نمود. یکی از مواردی که باید به آن توجه نمود این است که برخی از افراد در تابستان که دمای هوا نسبتا بالا است ، ترموستات را به طور کلی از مدار خارج می کنند که این ممکن است برای دستگاه مشکلاتی را ایجاد کند.

بهترین راهکار برای درایورهایی که شرایط آب و هوایی گرم تری را نسبت به سایرین تجربه می کنند ، استفاده از ترموستات های با درجه حرارت پایین تر می باشد. این دسته از افراد می توانند از ترموستات های ۷۲ درجه استفاده نمایند ، که باعث می شود آب رادیاتور زودتر به مدار وارد شود.

 

 

تماس با ما

ایران بابکت درحال حاضر یکی از بزرگترین ارائه دهندگان انواع ترموستات مینی لودر بابکت با بهترین کیفیت و خدمات مشتری مدارانه در سراسر کشور می باشد. آماده دریافت هرگونه سفارش و ارسال ، سفارشات شما به سراسر کشور می باشد.

 

آدرس اینترنتی فروشگاه آنلاین ایران بابکت

www.iranbobcat.ir

آدرس کانال تلگرامی ایران بابکت

MiniLoader@

ایران بابکت