پمپ هیدرولیک مینی لودر بابکت چیست؟ قطعات پمپ مادر با شماره فنی (قسمت سوم)

پمپ هیدرولیک مینی لودر بابکت ، قطعات داخلی و شماره فنی هر قطعه – قسمت سوم

در 2 سری قبلی مقاله های پمپ هیدرولیک بابکت به نحوه کارکرد این قطعه هیدرولیکی و قطعات درونی ، به همراه شماره فنی یا پارت نامبر آنها پرداختیم . در این قسمت نیز به شماره سریال قطعات درونی و بیرونی پمپ مادر بابکت میپردازیم پس با ما همراه باشید تا شما را با جعبه هیدرولیکی مینی لودر یا اسکید لودر های بابکت بیشتر آشنا کنیم . مواردی که به آنها خواهیم پرداخت شامل:

  1. پارت نامبر یا شماره سریال قطعات
  2. جنس و یا متریال هر قطعه یا لوازم
  3. نوع قطعه و کارایی های قطعات
  4. نام یا اسم قطعه ها هم به فارسی و هم به انگلیسی

ایران بابکت

پمپ هیدرولیک مینی لودر بابکت

در دو قسمت قبلی مقاله به مواردی همچون نام هایی که برای پمپ مادر استفاده می شود و شماره قطعات و لوازم یدکی درونی و بیرونی هر قطعه اشاره شد. سرفصل مطالب گفته شده در سری های پیشین این مقاله شامل موارد زیر است:

  1. پارت نامبر
  2. شماره سریال
  3. شماره قطعات
  4. شماره فنی

در این مقاله قصد داریم تا مبحث معرفی قطعات و شماره فنی های قطعات را ادامه دهیم.

 

پمپ هیدرولیک مینی لودر بابکت

 

قطعه شماره 31 تا 63 پمپ بابکت

  • قطعه شماره 31 که درپوش های قسمت بالایی و پایینی پمپ میباشد که در برخی از موارد میتوان این درپوش ها را باز کرد و یک لوله یا مغزی اضافه کرد و یک مسیر اضافه کرد و در برخی از موارد این پمپ ها برای ماشین الات دیگر هم استفاده میشود که از این قسمت هایی که درپوش دارند استفاده میشود درپوش ها با شماره فنی (47k8) عرضه می شوند.
  • قطعه بعدی که میخواهیم به آن اشاره کنیم پین ها یا خار پمپ هستند و برای تنظیم کردن پمپ و یا صاف بودن پمپ استفاده میشود اصولا پین ها خراب نمیشوند و مشکلی برایشان به وجود نمیاید این قطعه با شماره فنی (6675342) در بازار جهانی و در ایران فروخته میشود.
  • لوازم شماره 35 و 34 که جزو لوازم جانبی یا اورینگ ها به حساب می ایند و وظیفه آب بندی پمپ را به عهده دارند و مانع از خروج روغن هیدرولیک از پمپ مادر یا همان پمپ اصلی میشود.
  • بلوک پمپ قطعه شماره 39 که مانند بلوک سیلندر نیز شناخته میشود و لوازم داخلی پمپ نیز در این بلوک پمپ قرار میگیرد و جنس این بلوک ها از چدن ساخته میشود و مقاومت بالایی دارند در حدی که روغنی که در پمپ با فشار 200بار وجود دارد را به راحتی تحمل میکند و با شماره فنی (6673878) عرضه می شوند.
  • قطعه شماره 40 که به BOLT یا پیچ معروف است که در پمپ مادر ، از سایز پیچ های مختلفی استفاده می شود. منظور از سایز پیچ نیز طول پیچ است که معمولا از 4 سانتی متر تا 6 سانتی متر است که گل پیچ و یا سایز پیچ که الن خور هستند و الن 8 میخورد.
  • قطعه شماره 42 نیز اورینگ نام دارد ولی این اورینگ ها داخلی هستند و در داخل پمپ مادر قرار دارند و برخی از قطعات داخلی که مانع از خروج روغن از بین قطعات میشود.
  • قطعه شماره 44 که به نوعی جزو قطعات میانی پمپ مادر حساب میشود که رابط بین دو پمپ ها محسوب میشود این قطعه نیز متعلق به پمپ میانی است و پمپ ستاره ای هم میگویند این قطعات یدکی در فروشگاه اینترنتی ایران بابکت به صورت انحصاری به فروش میرسد و شما مشتریان گرامی میتوانید این قطعه را خریداری کنید این قطعات یدکی با شماره فنی (7027859) , (7028860) نیز عرضه میشود.
  • لوازم یدکی شماره 53 این شماره نیز برای اجزای داخلی پمپ است که به نام انگلیسی (GROUP ROTARY) شناخته میشود و معنی گروه قطعات روتور را میدهد یعنی گروهی از قطعات یدکی پمپ هیدرولیک که شامل روتور ، پیستون ، اورینگ ، خار ، رینگ ، سیل ، کاسه نمد است و این دسته از قطعات با شماره فنی یا پارت نامبر(6673882) عرضه می شوند.
  • قطعات با شماره فنی یا شماره سریال با شماره 58 نیز با اسم انگلیسی(GEROTOR) است که به نوعی سیلندر یا همان پمپ ستاره ای شناخته میشود با شماره فنی(6676144)