رینگ پیستون مینی لودر بابکت s250 و s300 ، با شماره فنی 6680723 و 6680724 ، قابل استفاده برای بابکت های s250 و s300 و s220 و s250 و s300 و s330
کارشناس فروش آقای جانبهان ۰۹۱۲۳۰۰۲۲۷۴
رینگ پیستون بابکت s250 و s300 ، با شماره فنی 6680723 و 6680724 ، قابل استفاده برای بابکت هایی با موتور کوبوتا v3300
این رینگ پیستون ها مخصوص مینی لودر های بابکت (Bobcat) مدل های:
- s250
- s300
- s220
- s250
- s300
- s330
رینگ پیستون بابکت s250 و s300 چیست؟
رینگ پیستون یک واشر قابل انبساط چاکدار است که برای ایجاد آب بند میان پیستون و جداره سیلندر به کار می رود. رینگ های پیستون عموما از جنش چدن می باشند. رینگ پیستون ها به صورت دسته 3عددی هستند که از سمت بالای پیستون به ترتیب رینگ آتش ، رینگ کمپرس ، رینگ روغن نام گذاری می شوند.
بر روی پیستون های مینی لودر های بابکت سه ردیف قرار دارد که محل جای گیری رینگ پیستون ها می باشند. و به ازای هر پیستون سه عدد رینگ وجود دارد که در مجموع می شود چهار پیستون و دوازده (12) عدد رینگ. هر یک از رینگ ها وظایف مختلفی دارند:
- رینگ اول : رینگ آتش که بیشترین فشار حاصل از احتراق را بر عهده دارد و مقاوم ترین رینگ در موتور است .
- رینگ دوم : این رینگ کمپرس نام دارد که بین رینگ اول و سوم قرار دارد.
- رینگ سوم : این رینگ رینگ روغن نام دارد که مانع از ورود روغن موتور به محفظه سیلندر می شود.
اولین مورد که همان رینگ آتش است ، در بالاترین نقطه پیستون قرار دارد. این قطعه وظیفه جلوگیری از فشار حاصل از احتراق را دارد و قادر است 36 بار فشار را تحمل کند. دومین مورد نیز رینگ کمپرس است این قطعه در واقع بین رینگ آتش و روغن قرار دارد و به نوعی کاور یا راه بند است. سومین مورد نیز رینگ کمپرس است این قطعه در وسط خود یک فنر دارد که مانع از ورود روغن محفظه احتراق می شود و از این رو به این قطعه رینگ روغن نیز می گویند.
دلایل خرابی رینگ پیستون مینی لودر بابکت
- استفاده از روغن موتور نامطلوب
- استفاده نادرست از موتور مینی لودر بابکت و فشار آوردن بیش از حد به موتور
- تعویض نکردن به موقع فیلتر روغن موتور
- تمام شدن عمر مفید قطعه
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.