شیر کنترل هیدرولیک مینی لودر بابکت

شیر کنترل هیدرولیک مینی لودر بابکت

 

فروشگاه آنلاین ایران بابکت، بزرگترین فروشگاه اینترنتی کشور در زمینه خرید و فروش انواع مینی لودر بابکت، همچنین تجهیزات جانبی آن نظیر انواع  میل لنگ مینی لودر بابکت ، انواع رینگ مینی لودر بابکت، انواع لاستیک مینی لودر بابکت و انواع شیر کنترل هیدرولیک مینی لودر بابکت می باشد. برند ایران بابکت بهترین کیفیت و خدمات را همراه با اجرای سیاست های مشتری مدارانه به تمام متقاضیان در سراسر کشور ارائه می دهد.

در این مقاله از فروشگاه آنلاین ایران بابکت (www.iranbobcat.ir)  قصد داریم به بررسی شیر کنترل هیدرولیک مورد استفاده در مینی لودرهای بابکت به طور کامل بپردازیم و شما را با نحوه کارکرد و ساختار شیر کنترل هیدرولیک در مینی لودر بابکت  بیشتر آشنا کنیم، پس تا انتها با ما همراه باشید.

 

ایران بابکت

 

شیر کنترل هیدرولیک مینی لودر بابکت

شیر کنترل هیدرولیک در مینی لودر بابکت ابزاری است که با اعمال نیرویی غیر از نیروی دست عمل می کند و جریان سیال در یک سیستم را تنظیم می کند. شیر کنترل برای تنظیم فشار جریان سیالات استفاده می شود و وظیفه آن قطع و وصل کردن کامل جریان و مقدار فشار می باشد. به طور کلی شیر کنترل در مینی لودر ، فشار را کنترل کرده و آن را ایمن می سازد. شیر کنترل مینی لودر در یک سیستم هیدرولیک، وظیفه کنترل مسیر و کنترل دبی و کنترل فشار را بر عهده دارد.

فروش شیر کنترل هیدرولیک مینی لودر بابکت
 

 

علائم معیوب بودن سیستم هیدرولیک در مینی لودر ها

سه نشانه عمده خرابی شیر کنترل هیدرولیک در مینی لودر عبارتند از:

  • صداهای غیر معمول
  • درجه حرارت بالای سیال هیدرولیک
  • پاسخ کند سیستم هیدرولیک

عوامل مهم خرابی شیر کنترل هیدرولیک مینی لودر بابکت

1

ایجاد صداهای غیرمعمول در سیستم هیدرولیک به دو علت اصلی یعنی ورود هوا به سیکل هیدرولیک و پدیده کاویتاسیون رخ می دهد. وجود هوا در سیال هیدرولیک، هنگام چرخش سیال در مدار آن، باعث ایجاد صداهای نامعمول و تقه ای در هنگام متراکم شدن و تخلیه فشار سیال می شود. همچنین وجود هوا در سیال هیدرولیک، پیامدهای دیگری از جمله کف کردن سیال و حرکات غیر معمول عمل کننده (actuator) را در پی خواهد داشت. هوا در سیستم هیدرولیک باعث تسریع در تجزیه سیال شده و از طریق روانکاری نامناسب و گرم شدن بیش از حد و از بین رفتن آب بندها بر تجهیزات مدار هیدرولیک مینی لودر صدمه وارد می کند.

2

هوای موجود در سیستم هیدرولیک معمولا از طریق مجاری ورودی پمپ، وارد مدار هیدرولیک می شود. به همین دلیل این مسئله بسیار مهم است که همواره نحوه اتصالات ورودی پمپ در شرایط مطلوب باشد. خطوط ورودی پمپ ها که در آن از لوله های انعطاف پذیر پلیمری استفاده شده است به دلیل گذشت زمان متخلخل می شوند، از این رو باید نسبت به تعویض و یا بررسی بیشتر آنها اقدام شود.

3

پایین بودن سطح سیال در مخزن نگهداری سیال هیدرولیک باعث توسعه جریان گردابی و ورود هوا به خطوط ارتباطی به پمپ ها می شود، لذا ضروری است به صورت متناوب، سطح سیال در مخزن سیال هیدرولیک نیز کنترل شود.

4

هم چنین احتمال ورود هوا از طریق آب بندهای شفت (shaft seal) پمپ های هیدرولیک نیز در مدار هیدرولیک وجود دارد.

5

اگر میزان سیال مورد نیاز برای هر قسمت از مقداری که برای آن تامین می گردد، بیشتر باشد، باعث می شود که فشار مطلق سیال در ناحیه پایین دست به زیر فشار بخار سیال هیدرولیک کاهش یابد که در نهایت باعث تشکیل بخارات سیال می شود، در عین حال وجود بخارات سیال، بعد از متراکم شدن آن باعث ایجاد صداهای شدید و ضربه های تقه ای می شود.

 

نکات مهم درباره شیر کنترل هیدرولیک مینی لودر بابکت

شیر کنترل هیدرولیک در مینی لودر بابکت اصولا سه لاین دارد:

  • لاین اول برای باکت می باشد و یک ورودی و خروجی دارد که ورودی لاین اول، برای باز شدن باکت و خروجی لاین اول، برای جمع شدن باکت می باشد.
  • لاین دوم برای دکل استفاده می شود، که قسمت ورودی لاین دوم برای بالا رفتن دکل و قسمت خروجی آن برای پایین آمدن دکل می باشد.
  • لاین سوم برای جلوبندها استفاده می شود که یک لاین ورودی و خروجی دارد.

قیمت شیر کنترل هیدرولیک مینی لودر بابکت

 

نکات مهم درباره شیر کنترل هیدرولیک در مینی لودر بابکت

  • شیر کنترل های روز دنیا معمولا لاک اسپول دارند. لاک اسپول در واقع نقش ایمنی را بازی می کند، به این صورت که وقتی راننده پشت دستگاه نشسته و کمربند را پایین می دهد، لاک اسپول غیر فعال می شود و زمانی که راننده دستی و کمربند را بالا می کشد، لاک اسپول فعال شده و شیر کنترل را قفل می کند و باعث می شود که دکل و باکت به طور ناگهانی پایین نیاید. این فناوری در مینی لودر های جدید و مدل های S250 و S300 وجود دارد.
  • شیر کنترل ها در مدل های دراج، فشار شکن دارند که در مواقع نیاز، فشار خروجی از شارژ پمپ را کاهش می دهند.
  • شیر کنترل ها در مینی لودرهای بابکت به صورت فابریکی، اورجینال و غیر اورجینال ندارند و در صورت خرابی یا شکستن، باید کاملا تعویض گردند.
  • شیر کنترل ها نیز عمر مفید و مشخصی دارند که بسته به شرایط نگهداری و استفاده از روغن مناسب، می توانند عمر طولانی تری داشته باشند. خرابی های شیر کنترل هیدرولیک عمدتا مربوط به اورینگ ها و کاسه نمدها می باشد که بعد از مدتی دچار نشتی می شوند.

تعویض شیر کنترل هیدرولیک مینی لودر بابکت

 

تماس با ما

ایران بابکت درحال حاضر یکی از بزرگترین ارائه دهندگان انواع شیر کنترل مینی لودر بابکت با بهترین کیفیت و خدمات مشتری مدارانه در سراسر کشور می باشد. ایران بابکت آماده دریافت هرگونه سفارش و ارسال سفارشات شما به سراسر کشور می باشد.

ایران بابکت