نقش پمپ و سوزن انژکتور در سیستم سوخت رسانی مینی لودر بابکت

 پمپ و سوزن انژکتور در مینی لودر بابکت

 ایران بابکت یکی از بزرگترین برندهای ثبت شده کشور در زمینه خرید و فروش انواع مینی لودر و بابکت ، همچنین تجهیزات جانبی آن نظیر انواع ترموستات مینی لودر بابکت ، انواع لاستیک مینی لودر بابکت ، انواع شیشه مینی لودربابکت ، انواع شارژپمپ مینی لودربابکت ، انواع هیدروموتور مینی لودر بابکت و انواع پمپ و سوزن انژکتور مینی لودرهای بابکت می باشد. ایران بابکت ، بهترین کیفیت و خدمات را همراه با  اجرای سیاست های مشتری مدارانه به تمام مشتریان در سراسرکشور ارائه می دهد.

در این مقاله از فروشگاه آنلاین ایران بابکت (www.iranbobcat.ir) قصد داریم به بررسی نقش پمپ و سوزن انژکتور در یک مینی لودر بابکت به طور کامل بپردازیم ،پس تا انتها ما را همراهی کنید.

 

ایران بابکت

پمپ و سوزن انژکتور ، سیستم سوخت رسانی انژکتوری

سیستم سوخت رسانی انژکتوری یکی از روش‌های سوخت رسانی به موتورهای احتراق داخلی  از نوع دیزلی مانند مینی لودرهای بابکت است ،  که در این سیستم ، سوخت توسط یک پمپ مکانیکی یا برقی با فشار به داخل لوله ‌های سوخت رسانی و ریل سوخت وارد می‌شود و از طریق انژکتورها که در واقع نوعی شیر محسوب می ‌شوند به پشت سوپاپ هوا یا درون سیلندر به صورت پودر شده پاشیده می‌شود و به این ترتیب مخلوطی از هوا و سوخت برای احتراق در موتور و تولید انرژی بدست می‌ آید.

 

پمپ انژکتور در مینی لودر بابکت

پمپ سوخت پاش يا پمپ ان‍ژكتور در مینی لودر بابکت با دقت بسيار زياد ساخته می شوند تا بتواند زمان پاشيدن و مقدار سوخت را به دقت تنظيم كند.

 

پمپ و سوزن انژکتور

شرايط كاری پمپ انژکتور در یک مینی لودربابکت به ترتيب زير است:

  • مقدار سوختي كه پاشيده می شود بين 2000 را (تحت بار كامل) تا 100000را (هنگام كار با دور آرام) حجم جابه جايي سيلندر تغيير می كند.
  • اگر موتور با دور rpm1000 ، يعنی 1000 دور در دقيقه ، كار كند ، عمل سوخت پاشی بايد در300 را ثانيه انجام شود و شروع سوخت پاشی نبايد به مدتی بيش از زمان لازم برای يك درجه چرخش ميل لنگ به تعويق بيفتد. انجام اين كار مستلزم داشتن دقت زمانی حدود 1.600 ثانيه است.
  • فشار گازوئيل ممكن است از psi3000 بيشترشود و تا psi20000 هم برسد.
  • شافت های سر پمپ و سيلندرهای پمپ انژکتور بايد دو به دو با هم جفت شوند تا لقی يا خلاصی بين آنها از 0.0025 ميليمتركمتر باشد. شافتها و سيلندرها را بايد با هم عوض كرد ، يعنی اگر شافت يا سيلندر خراب شود ، بايد هردو را با هم تعویض کرد.

بيشتر پمپ های انژکتور مدرن از نوع پمپ سوخت پاش خطی هستند. اين پمپ ها بر اساس مكانيسم بادامک و سوزن كار می كنند. شكل بادامک ، از طريق كنترل ميزان بالابری سوزن ، مقدار سوخت و از طريق كنترل زمان بالابری سوزن ، زمان سوخت پاشی و از طريق سرعت بالابری سوزن ، آهنگ سوخت پاشی را در یک مینی لودر بابکت تنظيم می كند.

 

انواع پمپ انژکتور

  • پمپ منفرد
  • پمپ مركب
  • پمپ رديفی
  • پمپ آسيابی

پمپ منفرد

غالبا روی موتورهای ديزل زمينی بزرگ و بعضی از موتورهای متوسط ، نصب می شود. هر سيلندر اين نوع موتورها يك پمپ خاص خود را دارد تا سوخت را به سوخت پاش آن سيلندر برساند.

پمپ مركب

در واقع هم پمپ است و هم سوخت پاش. يونيت سوخت پاش زمان پاشيدن سوخت و مقدار سوخت پاشيده شده را تنظيم می كند ، فشار سوخت را افزايش می دهد و آن را پودر می كند و به داخل محفظه احتراق می پاشد.

پمپ رديفی

شبيه پمپ مركب است ، با اين تفاوت كه سوخت پاش های آن جدا هستند ، اما پمپ ها در يك محفظه قرار دارند.

پمپ آسيابی

سوخت را بين همه سيلندرها ، به ترتيب احتراق ، تقسيم می كند. اين نوع پمپ روی موتورهای متوسط و كوچك مدرن و دور بالا نصب می شود.

 

وظایف پمپ انژکتور در یک مینی لودر بابکت چیست؟

  • کنترل مقدار سوخت
  • تقسیم مساوی گازوییل در یک دور معین
  • سوخت رسانی به موقع به انژکتورها به ترتیب احتراق
  • ایجاد فشار مناسب برای پودر کردن گازوییل در انژکتور

 

سوزن انژکتور

مینی لودرهای بابکت دارای انژکتورهایی هستند که  وظیفه آن ها انتقال دادن سوخت به موتور دیزل است. نحوه عملکرد آن ها به این صورت است که گازوییل که سوخت موتورهای دیزل است را بر روی سوپاپ های هوا می پاشند و آن را با هوا ترکیب می کنند. این ترکیب ، انرژی لازم را برای موتور دیزل ژنراتور شما فراهم می کند. در واقع اگر این فرآیند دچار مشکل شود در نتیجه دستگاه شما نمی تواند روشن شود.

 

 سوزن انژکتور دو وظیفه اصلی دارد:

  • کم کردن مصرف سوخت
  • همچنین جلوگیری از ورود آلودگی به دستگاه

در صورتی که توان و قدرت موتور مینی لودر شما کاهش پیدا می کند یکی از دلایل آن می تواند ایجاد نقص در سوزن انژکتور باشد. درصورت بسته شدن سوزن انژکتور، فرآیند سوخت رسانی در موتور مینی لودر دچار اختلال می شود. در این حالت موتور دستگاه شما به جای آرام کار کردن دچار لرزش می شود.

در صورت مسدود شدن سوزن انژکتور در مینی لودرهای بابکت ، گازوییل بر روی سوپاپ های هوا پاشیده نمی شود. در این حالت موتور دچار خطا می شود. بیش از حد گرم شده و ترکیب گازوییل سبب احتراق در موتور دستگاه می شود. زمانی که سوزن انژکتور دستگاه دچار مشکل باشد حتی اگر مینی لودر شما در حالت خاموش نیز قرار داشته باشد به محض روشن شدن ، موتور دچار سوخت رسانی ناگهانی می شود و به اصطلاح در این حالت موتور به درستی کار نمی کند و ریپ می زند.

به این نکته همواره باید توجه نمود که در صورتی که مصرف سوخت دستگاه شما به یکباره افزایش یابد این مشکل می تواند نشان دهنده وجود نقص در یک سیگنال انژکتور است.

 

تماس با ما

ایران بابکت درحال حاضر یکی از بزرگترین ارائه دهندگان انواع تجهیزات جانبی مینی لودرهای بابکت نظیر انواع پمپ و سوزن انژکتور مینی لودر بابکت با بهترین کیفیت و خدمات مشتری مدارانه در سراسر کشور می باشد. آماده دریافت هرگونه سفارش و ارسال ، سفارشات شما به سراسر کشور می باشد.

 

آدرس اینترنتی فروشگاه آنلاین ایران بابکت

www.iranbobcat.ir

آدرس کانال تلگرامی ایران بابکت

MiniLoader@

مینی لودرهای بابکت